174284
۱۳ شهریور ۱۳۹۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

بیشترین امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی مربوط به بخش کودکان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیشترین میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی مربوط به بخش کودک بوده و با وجود چنین ظرفیتی می‌توان شرایط را برای جذب حداکثری کودکان به کتابخانه‌های عمومی فراهم کرد.

به گزارش کودک پرس ، رباب عزیزخانی در بازدید از زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان نمین اظهار کرد: عادت به مطالعه باید در سنین پایه نهادینه شده و به این اصل مهم از کودکی ارزش‌گذاری شود و در این میان نمی‌توان از نقش مهم مراکز آموزشی و خانواده‌ها غافل شد.

وی افزود: به منظور ترویج کتابخوانی از سنین پایه در نظر داریم تا کتابخانه‌های عمومی استان به صورت ویژه‌ای با بخش‌های کودک آماده  و مجهز شده و برای بهره‌گیری حداکثری آنان مهیا شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: طبق آخرین آمار اعلامی بیشترین میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی مربوط به بخش کودک بوده و با وجود چنین ظرفیتی می‌توان شرایط را برای جذب حداکثری کودکان به کتابخانه‌های عمومی فراهم کرد.
عزیزخانی توضیح داد: شخصیت اجتماعی و حقیقی افراد از دوران کودکی تشکیل شده و نهادهای فرهنگی دوشادوش خانواده‌ها می‌توانند با تلاش و احساس تکلیف بیشتر برای یادگیری کودکان به مطالعه کتاب اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه عادت کردن کودکان به مطالعه باید به صورت ملموسی در اجتماع نهادینه شده و تبدیل به عادت شود؛ گفت: تجهیز و شاداب سازی کتابحانه‌ها در اولویت برنامه‌های این مجموعه قرار گرفته و در طی ماه‌های گذشته نیز اقدامات درخوری در سراسر استان انجام پذیرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری بیش از 40 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های شهرستان نمین هزینه شده و به تجهیز بخش‌های کتاب در این قبیل از مراکز توجه ویژه‌ای انجام خواهد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار