173867
۱۱ شهریور ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی ابرکوه برگزار شد

کارگاه دو روزه آموزشی مربیان جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تشکیل باشگاه کتابخوانی در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، کارگاه دو روزه آموزشی مربیان جام باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با هدف راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی در محل سالن مطالعه کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

در این کارگاه که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزارشد 80 نفر از مربیان مهدکودک‌های بهزیستی، مربیان پیش‌دبستانی و معلمان آموزش و پرورش و علاقمندان به امر مطالعه، شرکت داشتند.

در ابتدای کارگاه حمیدرضابصیری؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ضمن خوش آمدگویی به فعالین حوزه کتاب درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه کتاب و همچنین لزوم تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی توضیحاتی ارائه کرد.

علی‌اکبر اسحاقی؛ معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان ابرکوه نیز درباره ضرورت مطالعه و نقش والدین به‌ویژه مادران در تربیت فرهنگی کودکان و نوجوانان و چگونگی وضعیت سرانه مطالعه در کشور مطالبی را عنوان و ابراز امیدواری کرد که تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی بتواند در رشد مطالعه کودکان موثر واقع شود.

نخستین روز کارگاه سیده‌وحیده عظیمی، کبری ستار و ندا هوشمند به‌عنوان مربیان جام باشگاه‌های کتابخوانی از چگونگی روند شکل‌گیری باشگاه‌ها، ترویج کتابخوانی، فواید مطالعه، سرانه مطالعه و موضوعات مربوط به مطالعه و باشگاه‌های کتابخوانی برای حاضرین توضیحاتی ارائه کردند.

دومین روز از برگزاری کارگاه آموزشی نیز سلمان برقی؛ کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری حاضر و شرکت‌کنندگان به گروه‌های پنج نفره تقسیم شدند و سپس درباره شیوه تشکیل و برگزاری جام باشگاه کتابخوانی، جذب مخاطب و مستند‌سازی، با یکدیگر به بحث و تبادل اطلاعات پرداختند.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی تشکیل و فعال‌سازی باشگاه‌های کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان، ارتباط و سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و کتابخوانی و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای فعالیت گروهی در این زمینه است.

 

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار