173749
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

روزنامه یئنی آکیت: ازدواج دختران نوجوان در آمریکا تشویق و در ترکیه تقبیح می‌شود

آمریکا به کسانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند ماهیانه ۴۵۰ دلار کمک مالی می‌کند اما در ترکیه ازدواج با دختران نوجوان با وجود رضایت خودشان و والدینشان جرم محسوب می‌شود و مجازات ۸ الی ۱۶ سال زندان دارد.

به گزارش کودک پرس ، روزنامه «یئنی آکیت» ترکیه در مطلب امروز خود با عنوان «غربی‌ها تشویق می‌کنند و ترکیه زندانی می‌کند» نوشت: آمریکا به منظور تشویق مردم کشورش به ازدواج، حداقل سن ازدواج را به 14 سال کاهش داده و به کسانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند ماهیانه 450 دلار کمک مالی می‌کند اما در ترکیه ازدواج با دختران نوجوان با وجود رضایت خودشان و والدینشان جرم محسوب می‌شود و مجازات 8 الی 16 سال زندان دارد.

در ادامه مطلب روزنامه «یئنی آکیت» آمده است: در حالی که در آمریکا و اروپا دختران نوجوان را تشویق به ازدواج می‌کنند اما در ترکیه ازدواج  با دختران نوجوان با وجود رضایت طرفین و خانواده‌هایشان جرم محسوب می‌شود و روند قضایی برای این‌گونه ازدواج‌ها آغاز می‌شود و حتی مجازات 8 الی 16 سال زندان در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب شوهران این‌گونه زنان سال‌ها زندانی می‌شوند و ظلم بزرگی در حق آن زنان و فرزندانشان صورت می‌گیرد و آن‌ها در وضعیت اسفناکی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار