موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
173606
۱۰ شهریور ۱۳۹۷

۱۵هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در کشور شناسایی شد

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: با اجرای خوب برنامه غربالگری ۱۵ هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در کشور شناسایی و برای گذراندن روند درمان به متخصصان و چشم پزشکان معرفی شدند.

به گزارش کودک پرس ، مینو رفیعی در آیین بهره برداری از مرکز غربالگری شنوایی در بندر دیر استان بوشهر افزود: پیشگیری از تنبلی چشم در قالب برنامه‌های غربالگری از 14 سال گذشته تاکنون در سازمان بهزیستی کشور اجرا می‌شود.
وی بااشاره به اهتمام بهزیستی به برنامه شناسایی آسیب ها و پیشگیری اظهارداشت: دولت برنامه های مناسبی برای پیشگیری از معلولیت ها اجرایی کرده که موفقیت این برنامه ها در گرو آگاهی بخشی و همراهی خانواده هاست.

معاون سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: طرح پیشگیری از بیماری های چشمی در مناطق مختلف کشور اجرا شده و انجام موفقیت آمیز آن منوط به همکاری بین بخشی است.

فرماندار دیر نیز در این آیین گفت: پیشگیری از تنبلی چشم و شنوایی از ضرورت هایی است که این روند در بهزیستی بخوبی اجرا می شود.
حمزه اعتماد افزود: امسال با تلاش بهزیستی مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان راه اندازی شد برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز کمپ ترک اعتیاد نیز در دستور کار است.

رییس بهزیستی شهرستان دیر گفت: مرکز غربالگری شنوایی نوزادان زیر نظر بهزیستی شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال راه اندازی شده است.

محمد کرمی افزود: این مرکز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان در بیمارستان راه اندازی شده است.
وی گفت: مجوز اولیه مرکز کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان صادرشده است که امسال راه اندازی خواهد شد.

شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار