173578
۱۰ شهریور ۱۳۹۷
با حضور جمعی از نویسندگان کتاب کودک؛

کتاب غیبت پیامبران نقد و بررسی شد

جلسه نقد و بررسی کتاب هشت جلدی غیبت پیامبران ویژه گروه سنی کودک در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، جلسه نقد و بررسی کتاب هشت جلدی غیبت پیامبران با حضور،حجت الاسلام سبحانی نسب، منتقد و مدیر نشر جمال، باباجانی، ویراستار و سرپرست نویسندگان و جمعی از نویسندگان کتاب کودک در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدای قم نقد و بررسی شد.

باباجانی سرپرست نویسندگان و ویراستار کتاب غیبت پیامبران در این جلسه گفت:این کتاب در هشت جلد به نویسندگی هشت نویسنده،لعیا اعتمادی،زهرا عبدی،سمیه عالمی،هاجر زمانی،زینب علیزاده،علی باباجانی،سید سعید هاشمی و عباس عرفانی مهر ویژه گروه سنی ب و ج به رشته تحریر درآمده است.

وی با اشاره به اهمیت نگارش کتاب در زمینه مهدویت افزود:کتاب غیبت پیامبران اشاره به غیبت پیامبران در دوره هایی از زندگی آنان دارد و به طور کلی کودک از طریق این کتاب با غیبت امام عصر آشنایی پیدا می کتد.

باباجانی عنوان کرد:این کتاب امسال در 3هزار نسخه در قم به چاپ رسید،تصویرگر این کتاب خانم کوثر رضایی است،هر جلد در بیست و چهار صفحه و منبع داستان ها از کتاب کمال الدین شیخ صدوق اقتباس یافته است.

سرپرست نویسندگان کتاب غیبت پیامبران گفت:این کتاب حاصل تلاش یک تیم است و با کارهای فردی تفاوت های بسیاری دارد،و در واقع تنوع نویسندگان که هر کدام با سبک ها و خلاقیت های مختلف به نگارش این اثر پرداخته اند.

وی اضافه کرد:قرار است در آینده نزدیک قصه ی غیبت پیامبران دیگر هم به این مجموعه هشت جلدی اضافه شود.

حجت الاسلام سبحانی منتقد کتاب و مدیر نشر جمال هم در این جلسه با اشاره به ویژگی های یک کتاب خوب اظهار کرد:کتاب ایده آل سه ویژگی دارد ،ایده ،محتوا و قالب که مهم ترین اصل ایده است که ایده ای که در آن نوآوری باشد.

 

وی افزود:کتاب پیامبران از لحاظ ایده و نوآوری کاری جدید در زمینه ی مهدویت است،از نظر فنی، تصویرگری این کتاب کار خانم کوثز رضایی ممتاز است،اما در جاهایی از کتاب ،لباس ها و پوشش شخصیت ها یک شکل است در هر دوره لباس ها باید متفاوت از هم باشد به طوری که از جغرافیای گوناگونی هستند.

وی در ادامه افزود: قم در تصویرگری کتاب نیازمند دقت بیشتری است توجه به تاریخ ،جغرافیا جامعه شناسی در تصویرگری اهمیت به سزایی در خلق اثر ممتاز دارد.

این منتقد در ادامه با بیان این که باید در نگارش یک کتاب به قالب آن توجه کرد گفت: کتاب برای کودک تالیف شده اما در مواردی اصطلاحاتی به کار رفته که قابل فهم برای ذهن کودک نیست.

 

وی با انتقاد از ویراستاری در برخی جملات گفت : استفاده از ی عربی در برخی کلمات هر چند برای ذکر منبع باشد صحیح نیست ، در جایی از کتاب می خوانیم سفره را باز کرد،در صورتی باید پهن می کرد نوشته می شد،برخی پاراگراف ها بهم چسبیده است.
حجت الاسلام سبحانی نسب ضمن تشکر از نویسندگان این کتاب در مجموع این اثر رادر نوع خود کاری خوب و تاثیر گذار در زمینه مهدویت دانست که باید غیبت پیامبران دیگر هم به این مجموعه هشت جلدی اضافه شود.

در پایان جمعی از نویسندگان این کتاب از سبک های نویسندگی خود در این اثر و نوع پرداخت خود در زمینه ی آموزش مهدویت به کودکان گفتند.

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار