173442
۰۷ شهریور ۱۳۹۷

آثار جشنواره فیلم کودک و نوجوان در فضای باز اکران می‌شود

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: به احتمال زیاد از شنبه، دهم شهریور، هر شب یک فیلم از جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پارک‌ها و فضا‌های باز مختلف مشهد اکران خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ،حجت طباطبایی، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: سازمان سینمایی مدتی پیش به منظور توزیع عدالت در سراسر کشور و خصوصا مناطق کم برخوردار، سینما سیار را با محوریت انجمن سینمای جوان افتتاح کرد. این موضوع مدتی دچار کش و قوس بود اما خوشبختانه برطرف و تثبیت شد و انجمن سینمای جوان این مسئولیت را پذیرفت که عهده‌دار این وظیفه باشد.

وی ضمن اشاره به بومی سازی پوستر این جشنواره در مشهد ادامه داد: انجمن سینمای جوان تصمیم گرفت، پنج فیلمی که سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی تدارک دید را در پارک‌ها و فضا‌های باز مختلف شهر در شب‌های اکران این فیلم‌ها روی پرده برد. به احتمال زیاد از شنبه، دهم شهریور، هر شب یک فیلم از این جشنواره اکران خواهد شد.

فرزین جیرانی، مدیر سینما گلشن، در ادامه گفت: با توجه به اینکه سینما در یک مجموعه تجاری و مرکز خرید واقع شده، این مساله فرصت خوبی است برای خانواده‌ها که در کنار تماشای فیلم‌ها، با کودکان خود، به خرید نیز مشغول شوند.

وی ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم با شادی‌پیمایی‌ها، برگزاری کارگاه‌های مختلف، بازی‌های کودکانه، جشن کاغذ‌های رنگی و برنامه‌های مختلف دیگری که باعث تنوع می‌شود، فضای سینما و همچنین مرکز خرید را برای خانواده‌ها و کودکان متنوع کنیم.
مدیر سینما گلشن اظهار کرد: سالن دوی سینما گلشن(سالن خیام) برای فیلم‌های این جشنواره در نظر گرفته شده است. اگر ظرفیت پیش‌بینی شده افزایش یابد، این برنامه‌ها را به سالن اصلی منتقل خواهیم کرد.

جیرانی افزود: سینما هویزه نیز کمک‌های زیادی به این مجموعه کرده و از تجربیات این سینما در این برنامه‌ها استفاده‌های زیادی کرده ایم؛ همچنین بخش کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی را در همکاری که با این مجموعه داشتیم، به سینما هویزه منتقل کردیم.

وی عنوان کرد: در بحث فضای خبری، در لابی این سینما‌ها یک ایستگاه شادمانی ایجاد کردیم که کودکان و نوجوانان به عنوان خبرنگار کودک و نوجوان حضور داشته باشند تا اخباری را که در همین جشنواره رخ داده، از زبان خود آن‌ها به جامعه منتقل شود.

مدیر سینما گلشن خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره را به نحو احسن برگزار کنیم و این فرصت خوبی باشد برای سال‌های بعد تا توانایی اندیشیدن تدابیر بهترو بیشتری را داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار