173332
۰۷ شهریور ۱۳۹۷
در نشست خبری مدیرکل ارشاد خراسان رضوی؛

برگزاری ۲ جشنواره هنری در مشهد/ اکران ۱۰ فیلم خارجی در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به‌ برگزاری ۲ جشنواره هنری در مشهد؛ گفت: جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر استانی در شهریور ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جعفر مروارید در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ گفت: سی ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از ۱۰ تا ۱۴ شهریور ماه برای اولین بار با نمایش استانی همزمان، برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: محل برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی گلشن با مدیریت جیرانی که دبیر اجرایی مراسم را برعهده دارد، است، همچنین، این جشنواره با نهادهای مختلفی از جمله کمیته تبلیغات، تشریفات، سمعی و بصری، اطلاع‌رسانی و تدارکات، مطبوعات، بازرگانی و اسپانسر صورت گرفته است.

وی ادامه داد:کارگاه‌ها و نشست‌های نهادهای مختلف، با ایجاد فضای نشاط اجتماعی و هنری در مشهد با تمرکز بر سینما گلشن امکان تبلیغات محیطی و استفاده از بازار را نیز فراهم می‌کند.

 

مروارید بیان کرد: مزیت این جشنواره، استفاده از بازار و محیط‌های سینما است که به‌شادی و رونق جشنواره کمک می‌کند، همچنین، استفاده از کودکان با لباس‌های محلی از جمله حرکت‌های نمادین جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: در این جشنواره، غرفه آشنایی با مشاغل نیز دایر است، همچنین در این رویداد اکران سینما روباز با فیلم‌های نوستالژی و خاطره‌انگیزی مانند گلنار، دزد عروسک‌ها و کلاه قرمزی و پسرخاله  به‌نمایش گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه جشن با مجری تلویزیون بین بزرگسالان و تیزرهای تبلیغاتی که با کمک صداوسیما صورت می‌پذیرد، به‌همراه نشست‌های تخصصی با حضور فیلم‌سازان داخلی و خارجی از مجموعه برنامه‌های جشنواره این دوره است.

مروارید یادآورشد: در اختتامیه جشنواره حضور هنرمندان و چهره‌های بومی و محلی را داریم که با مساعدت شهرداری، بنیاد سینمایی فارابی، ستاد برگزاری جشنواره و پردیس سینمایی گلشن اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: در بخش اول جشنواره، رشد و توسعه تولیدات سینمایی را داریم، با مطالبه جوانان و براساس استعدادها و توانایی که خود استان دارد، می‌توان در سطح رشد سینمایی خوبی قرار گرفت؛ در این جشنواره در مجموع،  ۱۰ فیلم با نمایش ۲ فیلم در روز از کارگردان‌های بین‌المللی از جمله کشورهای بلژیک و روسیه به‌نمایش در می‌آیند.

وی ادامه داد: در بخش دوم، جشنواره تئاتر استانی از ۱۱ تا ۱۴شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود، در این جشنواره، ۹۰ اثر شرکت کرده‌اند که ۶۹ اثر از مشهد و مابقی از شهرستان‌ها هستند، از این تعداد، ۵۸ اثر مورد بازبینی قرار گرفته و در پایان، ۱۲ اثر به‌جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

مروارید اضافه کرد: در بخش نمایشنامه‌نویسی از ۹۱ اثر راه پیدا کرده، ۲ اثر به‌عنوان برگزیده منتخب شده، آثار برگزیده سال گذشته در قالب کتاب در اختتامیه رونمایی می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در این رویداد، معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن نمایش خراسان رضوی، انجمن نمایش کشور و همین‌طور دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه هنری و معاونت فرهنگی استان، صداو سیما و مطبوعات مشارکت فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تئاتر در مشهد به‌چشمه جوشان و قطب تئاتر کشور تبدیل شده، این قطب در راستای رونق کار و بالا بردن سطح نمایشنامه در استان کمک کرده است؛ متذکر شد: این پویایی نشان از جامعه خلاق و فعال در هنر می‌دهد که در هنگام نمایش ۱۴ اثر، حضور و حمایت مردم در سالن‌های تئاتر و پر شدن سالن نشان از استقبال شهروندان می‌دهد، خرد جمعی بین نمایش و اصحاب رسانه سبب بالندگی و تکامل در عرصه هنر و تئاتر می‌شود.

مروارید بیان کرد: تئاتر مانند پیشانی هنر در خراسان است، ما در مسئله هنر در مشهد دچار حواشی نمی‌شویم و به اصل  مسئله که تکامل تئاتر در مشهد است، می‌پردازیم.

 

حضور  ۸۰ تا ۱۰۰ اثر از خراسان رضوی در جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور

در ادامه این نشست، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سی و یکمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، از سال ۶۱ آغاز شده که هر دوره در استان‌های مختلف برگزار شده،۶دوره در تهران، ۴ دوره در همدان، ۱ دوره در کرمان و باقی دوره‌ها در اصفهان برگزار شده است.

افشین تحفه‌گر با بیان اینکه در بخش بین‌الملل، بنیاد سینمایی فارابی نقش اصلی را برعهده داشته است؛ افزود: با سیاست‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترسیم شده، برگزاری همزمان این بخش از جشنواره در خراسان رضوی پذیرفته شد، همچنین، برای اولین بار است که در دو گروه نمایشی در قالب اکران فیلم‌های داخلی و خارجی جشنواره در مشهد حضور می‌یابند.

 

وی با اشاره به‌حمایت از ساخت دو فیلم بلند در خراسان رضوی براساس امضای تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ یادآور شد:  فرصت حضور در جشنواره این امکان را به‌هنرمندان می‌دهد که تولیدات خود را در عرصه حضور گذاشته و از نقاط ضعف و قوت خود آگاهی یابند، امکان حضور در جشنواره تئاتر فجر را پیدا کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی نسبت به‌برگزاری جشنواره تئاتر استانی؛ بیان کرد: خروجی این جشنواره، معرفی دو نماینده به‌جشنواره تئاتر فجر بوده که رقابت را جدی‌تری است.

تحفه‌گر با اشاره به‌حضور  ۸۰ تا ۱۰۰ اثر از خراسان رضوی در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور به‌طور سالانه؛ تاکید کرد: امسال ۹۰ اثر هنری در جشنواره تئاتر استانی مشارکت داشته‌اند.

 

وی با اشاره به حضور 300 هنرمند در جشنواره تئاتر استانی؛ بیان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه این است که تئاتر شهرستان ها نیز در جشنواره تئاتر استانی رشد یابد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار