173252
۰۶ شهریور ۱۳۹۷

ربوده شدن ده‌ها کودک در ادلب و احتمال بهره‌برداری از آنها برای اجرای سناريوی حمله شيميايی

هم زمان با تهديد جان بولتون مشاور امنيت ملي رئيس جمهور امريکا مبنی بر حمله به سوريه در صورت استفاده دمشق از سلاح شمبايی در ادلب، گروه‌های تروريستی دهها کودک سوری را در اين استان ربودند.

به گزارش کودک پرس ، در حاليکه گزارش ها از آمادگي ارتش سوريه براي آزادسازي ادلب آخرين پايگاه گروههاي تروريستي حکايت دارد،  جان بولتون مشاور امنيت ملي ترامپ تهديد کرده است که اگر ارتش سوريه در حمله به ادلب از سلاح شميايي استفاده نمايد اين کشور را هدف شديدترين حمله نظامي قرار خواهد داد.
به دنبال اين تهديد گزارش هايي منتشر شده است که گروههاي تروريستي در روزهاي گذشته دهها کودک سوري را در مناطق غربی استان حلب، الزربه، ترهانین ، اردوگاه آوارگان در القاح و مرز ترکیه ربوده اند. در جدیدترین مورد ربودن کودکان ،در آخرين مورد ربوده شدن سه کودک از یک خانواده در روستای ترمانین در غرب حلب گزارش شده است.

اين نگراني وجود دارد که گروههاي تروريستي از اين کودکان براي طراحي سناريوي خود مبني بر متهم کردن دمشق به حمله شيميايي به ادلب استفاده نمايند و بهانه اي براي مداخله نظامي امريکا و نجات خود فراهم نمايند.
روسیه  نيز نسبت به حمله دوباره امريکا به سوریه هشدار و از وجود کارشناسان بیگانه در ادلب با هدف انجام حملات شیمیایی به بهانه حمله به این کشور خبر داده است.

آمریکا و هم‌پیمانان آن ماه آوریل هم به بهانه استفاده ارتش سوريه از سلاح شيمايي در درعا با حدود ۱۱۰ موشک سوریه را هدف قرار دادند. اين حمله هنگامي اجرا شد که ارتش سوريه در حال آزادسازي غوطه شرقي بود. و البته پيش از آن هم در در سال 2017 پس از پيروزيهاي ارتش سوريه در حلب، ارتش امريکا به دستور ترامپ پايگاه الشعيرات را هدف حملات موشکي خود قرار داد . بهانه اين حملات ادعاي حمله شيميايي ارتش سوريه به خان شيخون بود. این حمله در حالي انجام شد که هنوز کميته هاي حقيقت ياب مامور بررسي ادعاي حمله شيميايي در خان شيخون نشده بودند وهيچ گزارش موثق به جز غوغاسالاري رسانه هاي غربي در اين زمينه وجود نداشت.

از سويي سوریه تمام تسلیحات و مواد شیمیایی خود را طبق قطعنامه 2118 شورای امنیت تا سال 2014 تحویل سازمان منع تسلیحات شیمیایی داده و در سال‌های بعد این سازمان از تخلیه کامل خاک سوریه از این مواد خبر داده است.

 

اکنون نيز که تحولات میدانی حکایت از ادامه انتقال ساز و برگ جنگی از سوی دمشق و هم‌پیمانانش به ادلب حکايت دارد به نظر مي رسد سناريو متهم سازي ارتش سوريه به استفاده از سلاح شميايي در حال طراحي است  تا از شکست کامل گروههاي تروريستي جلوگيري شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار