موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244598
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نیاز بیش از ۶.۵ میلیون کودک در سوریه به کمک

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، همچنان میلیون‌ها کودک چه در داخل سوریه و چه در کشورهای همسایه با ترس، نیاز و عدم اطمینان و بلاتکلیفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ،بیش از ۶.۵ میلیون کودک در سوریه به کمک نیاز دارند و این بالاترین رقمی است که از زمان آغاز بحران سوریه از ۱۱ سال پیش به ثبت رسیده است.

خاتمه یافتن بحران سوریه هچنان امری دشوار است. تنها در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۲۱۳ کودک در سوریه کشته و زخمی شدند و بیش از ۱۳ هزار کودک از آغاز بحران در این کشور در سال ۲۰۱۱ کشته و زخمی شده‌اند.

در کشورهای همجوار سوریه که به دلیل عدم ثبات سیاسی تحت فشار هستند، حدود ۵.۸ میلیون کودک به کمک نیاز دارند و از فقر، مشکلات و سختی رنج می‌برند.

نیازهای کودکان داخل سوریه و کشورهای همسایه در حال افزایش است. شماری از خانواده‌ها برای تامین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند؛ در حالی که قیمت اقلام اساسی از جمله مواد غذایی در نتیجه بحران اوکراین تا حدودی در حال افزایش است.

در همین رابطه، بودجه برای عملیات‌های بشردوستانه به سرعت در حال کاهش است. قبل از برگزاری ششمین کنفرانس بروکسل درخصوص سوریه و منطقه که قرار است در دهم ماه مه (روز سه‌شنبه) بیستم اردیبهشت ماه برگزار شود، یونیسف کمتر از نیمی از نیازهای مالی خود را برای سال جاری میلادی دریافت کرده است. یکی از درخواست‌های یونیسف دسترسی به کودکان و خانواده‌هایی است که به خاطر بحران سوریه متحمل ضرر شده‌اند.

سرمایه‌گذاری، یکی از اولویت‌های اصلی برای بازگرداندن سازمان‌هایی است که خدمات اساسی ضروری در زمینه‌های آموزش، آب و فاضلاب، بهداشت و تغذیه و حفاظت اجتماعی را ارائه می‌دهند تا هیچ کودک سوری عقب نماند.

یونیسف مجددا از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا جهت یافتن راه حلی سیاسی برای این بحران به خاطر کودکان سوری و آینده آنها تلاش کنند؛ در صورت عدم وجود چنین راهکاری، حمایت از کمک‌های بشردوستانه در داخل سوریه و کشورهای همسایه باید ادامه یابد.

هر روزی که سپری می‌شود، شرایط تغییر می‌کند. کودکان سوریه برای یک دوره طولانی رنج کشیده‌اند و دیگر نباید رنج بکشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار