موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
17286
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

آسیبهای روحی و روانی مهمترین عامل تنبلی فرزندان

حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون کارشناس برنامه پرسمان تربیت کودک و نوجوان رادیو معارف گفت: اگر چه کلید واژه سلامت روانی در روایات مشاهد نمی‌شود اما عبارتی همچون آرامش، صبر و تحمل در برابر مصائب و مشکلات در روایات فروان مشاهده می‌شود که به آن توجه شده است.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون، کارشناس برنامه پرسمان تربیت کودک و نوجوان  رادیو معارف، در رابطه  با موضوع «درمان تنبلی کودکان» گفت:  اکنون به صورت همزمان در دنیا شاید حد اکثر حدود ده درصد یعنی حدود هفتاد میلیون نفر به صورت همزمان سرما خورده باشد که از شایع ترین بیماری‌هاست  اما در حال حاضر حدود 350 میلیون نفر انسان افسرده به صورت همزمان در دنیا وجود دارد و این بحران را جامعه جهانی نگرا کرده است.
وی در توضیح آن افزود: در دوره کنونی بشر بیشتر در معرض بیماری‌های روحی و روانی قرار دارد به گونه‌ای که امروزه متأسفانه آمار برخی از بیماری‌های روحی و روانی از بیماری‌های شایع جسمی همچون سرما خوردگی نیز بیشتر شده است.
حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه یکی از مهمترین  عوامل تنبلی، همین آسیب‌های روحی و روانی است که در کودکی و نوجوانی به فرزندان رسیده است گفت: بسیاری از والدین نیز به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی فرزندان دچارمشکلات روحی و روانی می‌شوند انگیزه‌ی آنها برای کار کردن کمتر می‌شود.
وی با بیان اینکه امروزه یکی از عوامل مهم در چابکی، زرنگی و پویا کردن فرزندان سلامت و بهداشت روانی کودکان و نوجوانان است گفت: به عنوان یک فاکتور مهم ‌برای پویایی فرزندان حتما باید سلامت روانی فرزندان را لحاظ کرد.
حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه در روایات ما نیز به بهداشت روانی توجه فراوانی شده است گفت: اگر چه کلید واژه سلامت روانی در روایات مشاهد نمی‌شود اما عبارتی همچون آرامش، صبر و تحمل  در برابر مصائب و مشکلات در روایات فروان مشاهده می‌شود که به آن توجه شده است.
وی با بیان اینکه نتیجه بهره‌مندی از سلامت روان این است که فرد می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد گفت:‌ فرد با بهره‌مندی از سلامت روانی مسئولیتهای فردی، اجتماعی و عبادی خود را بهتر عمل می‌کند.
حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه برخی اوقات خود شخص نیز از تنبلی خود معذب است اما از انگیزه کافی برای تغیر شرایط برخوردار نیست گفت: این از نتایج بیماری بیماری روانی است.
وی در بیان نشانه‌های افرادی که از سلامت روانی بهره‌ مند نیستند گفت: سازکاری این افراد با محیط اطراف به سختی شکل می‌گیرد در حالی که افرادی که از سلامت روانی برخوردارند سازگاری‌اشان با محیط بیشتر و راحتر صورت می‌گیرد. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که افراد سعی می‌کنند که در محیط ساز مخالف بزنند و نظری مخالف با بقیه داشته باشند که این نشاندهنده نوعی بیماری روحی است.
حجت‌الاسلام تراشیون در بیان دومین نشانه‌ی افرادی که از سلامت روانی بی‌بهره‌اند گفت: بدبینی نسبت به اطرافیان ویژگی بعدی افراد ناسالم به لحاظ روانی است. نسبت به رفتار واحد شخصی نسبت به همه اطرافیان، تنها فردی هستند که برداشت سوء از آن دارند.

منبع : هم اندیشی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار