172136
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
معاون اجتماعی بهزیستی خوزستان:

خوزستان ۸ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد/ شناسایی ۲ هزار و ۷۳۵ کودک

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: پارسال ۸ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۵ کودک از سوی سازمان بهزیستی و دیگر ارگان‌ها شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، شورای آموزش و پرورش خوزستان با حضور استاندار و جمعی از حضور مسئولان استانی در استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه موضوع جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران سخنانی را در این ارتباط بیان کردند.

در این جلسه محمدرضا عباسی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان نیز گزارشی در این زمینه ارائه داد و اظهار کرد: پارسال 8 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند که از این تعداد 2 هزار و 735 کودک از سوی سازمان بهزیستی و دیگر ارگان ها شناسایی شدند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: پارسال سهمیه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل توسط اداره کل بهزستی استان خوزستان 600 نفر بود که 513 نفر در مدارس جذب و نامنویسی شدند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: برای هر دانش آموز یک بسته آموزشی تهیه شد که ارزش هر بسته پنج میلیون ریالی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان علل مختلف بازماندن کودکان از تحصیل پردخت و تصریح کرد: بر اساس بررسی هایی که انجام شد بد سرپرست بودن، معلولیت و فقر اقتصادی و دوری از مدرسه از عوامل مهمی که کودکان را از تحصیل باز می دارد.

عباسی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 1397 نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 376 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خوزستان شناسایی شدند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: 242 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل که در امسال در استان خوزستان شناسایی شدند به دلیل معلولیت امکان تحصیل را نداشتند و از درس خواندن باز ماندند.

استفاده از ظرفیت دهیاران برای شناسایی کودکان

همچنین علی‌ حسین حسین‌ زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در بحث شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، یک کار دسته جمعی انجام شد که همه مجموعه‌ ها با یکدیگر همکاری کردند.

وی با بیان اینکه استفاده از مجموعه سازمان‌ های مردم‌ نهاد یک تجربه موفق برای در این زمینه بود، خاطرنشان کرد: این کار با توجه به مشکلات کشور می ‌تواند یک الگو معرفی شود تا کارها سریعتر و بهتر پیش بروند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: نباید از کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی نیستند، غافل شویم باید به کسانی که دچار فقر مالی هستند توجه ویژه‌ای شود.

حسین زاده حاطرنشان کرد: برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل می توانیم از ظرفیت دهیاران در نقاط مختلف استفاده کنیم تا هیچ کودک بازمانده از تحصیلی در استان وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار