موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17150
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

​حضور سوره مهر با 70 عنوان کتاب جدید کودک در نمایشگاه

، از حضور این انتشارات در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 150 عنوان کتاب چاپ نخست خبر داد که 70 عنوان از آن‌ها در حوزه کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس، نشست خبری انتشارات سوره مهر درباره برنامه‌های سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران با حضور عبدالحمید قره‌داغی، مدیر عامل این انتشارات، حیدر ایمنی و اصحاب رسانه صبح دوشنبه (11 اردیبهشت 1396) در انتشارات سوره مهر برگزار شد.

عبدالحمید قره‌داغی، مدیر انتشارات سوره مهر، در این نشست درباره نحوه حضور این انتشارات در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: امسال تلاش فراوانی کردیم که کتاب‌هایی که در صف تولید انتشارات سوره مهر قرار داشتند را به مرحله چاپ برسانیم و بر این‌ اساس بیش از 150 عنوان کتاب چاپ اولی را در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنیم. همچنین حدود 200 دوره تجدید چاپ هم داشته‌ایم که امسال عرضه می‌شود. در مجموع تعداد تجدید چاپ‌هایمان به 350 دوره می‌رسد که با تیراژ بیش از 900 هزار جلد در قالب حدود 200 میلیون صفحه عرضه خواهد شد.

ارائه 350 کتاب در غرفه کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر

این مقام مسئول درباره حضور انتشارات سوره مهر در بخش کودک و نوجوان نیز توضیح داد: سعی کردیم در نمایشگاه سی‌ام حضور پررنگ‌تری در بخش کودک و نوجوان داشته باشیم و غرفه جداگانه‌ای را در سالن کودک و نوجوان با صددرصد افزایش فضا با مساحت 90 متر خواهیم داشت. در مجموع 350 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در این غرفه عرضه می‌کنیم که 70 عنوان آن چاپ نخست است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های متنوعی را برای حضور کودکان و نوجوانان و والدین آنها در نمایشگاه کتاب امسال داریم از جمله کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نشست‌های روزانه، جشن امضاء و دیدار با نویسندگان کودک و نوجوان. همچنین امسال کتاب‌های شاخصی را از نویسندگان مطرح ادبیات کودک برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنیم که از آن جمله می‌توانم به مجموعه هفت جلدی «آن مان نباران» اثر مصطفی رحماندوست، مجموعه هفت جلدی «هاپول و گرگ گله» اثر افسانه شعبان‌نژاد، مجموعه هفت جلدی «داستان‌های انقلاب» نوشته محمدرضا سرشار، مجموعه 6 جلدی «نی‌نی‌ها» اثر افسانه شعبان‌نژاد، «انگشتر گمشده» و «خانه درختی من» اثر پروین علی‌پور و «مثل مادر مهربان» اثر طیبه شامانی اشاره کنم که علاوه بر کمیت از کیفیت بالایی هم برخوردارند.

قره‌داغی درباره غرفه نشر الکترونیک انتشارات سوره مهر نیز بیان کرد:  امسال برای نخستین بار غرفه نشر الکترونیک ما در سالن رسانه‌های دیجیتال تشکیل می‌شود و 15 کتاب صوتی که کتاب‌های شاخص انتشارات سوره مهر هستند در آن عرضه می‌شود. با توجه به اینکه انتشارات سوره مهر تلاش کرده در موضوعات مختلفی مانند سبک خانواده، انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و … به ارایه تولیدات مختلف بپردازد بارها مورد تایید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته و همین مساله سبب شد ایشان سال گذشته سه تفریظ بر کتاب‌های این انتشارات داشته باشند. براین‌اساس بیش از 80 هزار نسخه از این کتاب‌ها «گلستان یازدهم، دکتر شینا و وقتی مهتاب گم شد» تهیه کرده‌ایم و آمادگی این را داریم که در صورت درخواست مخاطبان تعداد بیشتری را نیز تأمین کنیم.

وی در ادامه به بخش ترجمه انتشارات سوره مهر اشاره کرد و گفت: امسال حدود 10 عنوان کتاب ترجمه برای نخستین بار در نمایشگاه ارایه می‌شود. همچنین در حال رایزنی با ناشران بین‌المللی برای انتشار 30 عنوان از آثار سوره مهر هستیم که ترجمه آنها را از حوزه هنری تحویل گرفته‌ایم. البته در سال گذشته 12 عنوان از آثار سوره مهر توسط ناشران عرب برگردان شد مانند مجموعه داستان‌های «شکرستان». همچنین تعدادی از کتاب‌های ما به زبان روسی و کره‌ای نیز ترجمه شده است.

عرضه 10 کتاب گویای جدید در نمایشگاه سی‌ام

حیدر ایمنی، مدیر روابط‌عمومی انتشارات سوره مهر، نیز در این نشست اظهار کرد: سوره مهر به عنوان پنجمین بار متوالی به‌عنوان ناشر برتر معرفی شده و توانسته است از دست رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیرنامه‌ها‌یی برای سه کتاب «وقتی مهتاب گم شد، دختر شینا و گلستان یازدهم» دریافت کند.

وی نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و دیدار و گفت‌وگو با مخاطبان عنوان کرد و گفت: امسال هم برنامه‌های متنوعی را جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دیدار مخاطبان با نویسندگان و پدیدآورندگان این آثار دعوت از هنرمندان سینما و تلویزیون به عنوان مروجان و وصل‌کنندگان مخاطبان به کتاب و کتابخوانی در انتشارات سوره مهر در دستور کار داریم.

ایمنی درباره سوره مهر الکترونیک نیز گفت: امسال سوره مهر الکترونیک بسیار رشد کرده است و براین اساس  غرفه جداگانه‌ای را برای آن در کنار غرفه سوره مهر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضایی 24 متری در نظر گرفته‌ایم و در آن بالغ بر هزار عنوان کتاب الکترونیک که همه کتاب‌های سوره مهر را شامل می‌شود عرضه می‌کنیم همچنین تولید کتاب صوتی، اپلیکیشن‌ و … هم قدم‌های جدیدی است که در این راستا برداشته‌ایم.

وی درباره برنامه‌های سوره مهر الکترونیک جهت شرکت در نمایشگاه کتاب توضیح داد: امسال 10 عنوان کتاب گویای جدید (به‌صورت CD و DVD) و در مجموع، 15 عنوان کتاب گویا شامل مجموعه قصه نمایش کودکان، فسقل قصه‌های موتوری، رفاقت به سبک تانک، هی یو، در کمین گل‌سرخ، گرگسالی، فرنگیس، پنجره‌های تشنه، دختر شینا و آن بیست و سه نفر را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم.

ایمنی همچنین از ارائه پنج اپلیکیشن کتاب چند رسانه‌ای جدید (به صورت اپلیکیشن اندروید و IOS) خبر داد و گفت: در مجموعه 30 اپلیکیشن قابل عرضه در نمایشگاه شامل مجموعه‌ »دار و دسته دار علی» شامل (گردان بلدرچین‌ها، آمبولانس شتری و براکارد دربستی) که برای اولین بار به صورت اندروید و IOS عرضه می‌شوند و از GOOGLE PLAY و APPSTORE قابل دریافت است، اپلیکیشن «ستارگان اقبال» شامل 4 کتاب تقریظی (دختر شینا، وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم و آب هرگز نمی‌میرد) که دارای قابلیت پرداخت درون برنامه بوده و از کافه بازار قابل دریافت است و اپلیکیشن شعر امروز شامل کتاب‌ها ایما، یلدا و آب هرگز نمی‌میرد، نیز عرضه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین نرم‌افزار واقعیت افزوده سوره مهر با پوشش بیش از 12 عنوان کتاب برای اکوسیستم IOS عرضه شده و از APPSTORE قابل دریافت است.

مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر، افتتاح رسمی جشنواره سراسری من و کتاب (شامل بخش‌های هنر کتابخوانی، کتاب آوا و دوستداران قلم)، بهره‌برداری از نرم افزاری خودناشری سوره مهر را از دیگر برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه کتاب عنوان کرد.

منبع : ایبنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار