167169
۰۲ مرداد ۱۳۹۷
معاون امور زنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس:

آمارهای کودک‌آزاری نگران‌ کننده است

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: آمارهای نگران کننده‌ای از کودک‌آزاری و سوءاستفاده از کودکان وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، معصومه ابتکار معاون امور زنان رئیس جمهور امروز در نشست علنی خانه ملت در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: این لایحه از قوه قضاییه به دولت ارسال شده و در کمیسیون قضایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آمارهای نگران کننده ای از کودک آزاری و سوءاستفاده از کودکان وجود دارد گفت: حل این مشکلات نیازمند تصویب قانونی قوی، جامع و بازدارنده است.

 

ابتکار عنوان کرد: آمار کودک آزاری و سوء‌استفاده از کودکان نگران کننده است، البته دولت با همکاری مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه کارهای خوبی کرده ولی ما نیازمند یک قانون بازدارنده و جامع در این زمینه هستیم.

وی افزود: از کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون زنان و سایر فراکسیون‌ها که حامی این لایحه بودند قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای افراد کمتر از ۱۸ سال و با لحاظ تعاریف شرعی پیش‌بینی شده است.

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: وضع مخاطره‌آمیز کودکان در نظر گرفته شده چرا که اگر کودکی آسیب ببیند تبعات‌اش نیز برای خانواده و جامعه بی‌حد و حصر خواهد بود. همچنین دستگاه‌های دولتی باید بدانند تکلیف‌شان در قبال موضوع کودک و نوجوان چیست.

 

وی در خاتمه مطرح کرد: طبق این لایحه قوه قضاییه باید مراکز استانی تشکیل دهد و وظایف سازمان‌های دولتی حتی سازمان صداوسیما و سازمان زندان‌ها برای حمایت از کودک و نوجوان مشخص شده است.

 

 

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار