موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
164687
۱۹ تیر ۱۳۹۷
مدیر کانون پرورش فکری خراسان شمالی:

ادبیات کودک نتوانسته ذائقه کودکان‌ را ارضا کند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ادبیات کودک و نوجوان نتوانسته ذائقه کودکان‌مان را ارضا کند.

به گزارش کودک پرس ، منیر صادقی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان (۱۸ تیرماه) اظهار کرد: پرداختن به حوزه ادبیات کودک و نوجوان در کشور دیرتر از سایر کشورها آغاز شده و کشور ما در مقایسه با دنیا در پرداختن به مباحث محتوا و مشکل‌هایی که در ادبیات کودک وجود دارد، عقب‌تر است.

او در عین حال بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌هایی در این حوزه برداشته شده اما کافی نبوده است.

صادقی اظهار کرد: در حال حاضر توجه بچه‌ها به سوی مطالب ترجمه‌شده بیشتر است و این امر نشان می‌دهد که ادبیات کودک و نوجوان ما نتوانسته ذائقه کودک و نوجوانان‌مان را ارضا کند.

 

او در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به پیشرفت علمی، وجود فضاهای مجازی مختلف، و افزایش قوه تخلیل بچه‌ها، ذائقه‌ آن‌ها نسبت به کودکان گذشته تغییرات بسیاری کرده، در نتیجه باید کتاب‌های خوب و مملو از محتوا تولید کنیم تا بتوانیم به نیازهای آن‌ها پاسخ دهیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان شمالی تاکید کرد: نویسندگان و شاعران ما باید به سوی تولید ادبیات جذاب که گره‌افکنی بیشتری در آن‌ها وجود داشته باشد، پیش روند. ادبیات کودک و نوجوان ما باید هیجان زیادی داشته باشد این درحالی است که کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

 

او همچنین تصریح کرد: دیگر نمی‌توان در ادبیات به صورت مستقیم به کودکان امر و نهی کرد که انجام این کار خوب است و انجام کار دیگری بد. ادبیات مستقیم دیگر پاسخ‌گو نیست و باید به سمت تولید محتواهای هنرمندانه و ظریف در پوشش‌های مختلف پیش رفت.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار