163689
۱۳ تیر ۱۳۹۷

یونیسف کشتار کودکان در جنگ یمن را محکوم کرد

صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) از تاثیر ویرانگر مناقشه سه ساله یمن بر کودکان انتقاد و اعلام کرد بر اثر این جنگ تا کنون حدود ۲۲۰۰ کودک کشته شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) از تاثیر ویرانگر مناقشه سه ساله یمن بر کودکان انتقاد کرد و اعلام کرد بر اثر این جنگ تا کنون حدود 2200 کودک کشته شده اند ،تعداد خیلی بیشتری گرسنه هستند و بسياري وادار به شرکت در جنگ شده اند یا به واسطه بیماریهای قابل پیشگیری در حال مرگ هستند.

هنریتا فور مدیر اجرایی یونیسف گفت :« مناقشه بیرحمانه یمن این کشور را که از قبل هم در لبه پرتگاه قرار داشت, به عمق فاجعه کشانده است.
فور که به تازگی از سفری به کشور جنگ زده یمن بازگشته است افزود او در این سفر دید که « سه سال جنگ شدید بعد از ده ها سال توسعه نیافتگی و بی تفاوتی مزمن جهانی می تواند چه به روز کودکان بیاورد.»
بر اساس اعلام یونیسف در طول جنگ یمن دست کم 2200 کودک کشته و 3400 تن دیگر هم زخمی شده اند. خانم فور با تاکید بر اینکه «هیچ توجیهی برای این کشتار وجود ندارد» اظهار داشت :« اینها ارقامی است که ما قادر به راستی آزمایی آنها بوده ایم . ارقام واقعی می تواند خیلی بیشتر باشد.»

 

فور هشدار داد که نگرانی ها از اینکه نظام های بهداشتی و آموزشی یمن در معرض فروپاشی قرار دارد بسیار جدی است و کمک های بشردوستانه بین المللی تنها مانع بین وضع فعلی و بروز یک فاجعه تمام عیار است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار