162818
۰۹ تیر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی؛

باید یک سال از تحویل کودک سرراهی به بهزیستی بگذرد تا امکان واگذاری حضانت او مهیا شود

ارشدزاده گفت: بر اساس قانون بعد از گذشت یک سال از تحویل کودک سرراهی به اداره‌کل بهزیستی، او جزو کاندیداهای واگذاری حضانت قرار می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، محسن ارشدزاده با بیان اینکه کودک 2.5 ماهه‌ای که او را زهرا می‌نامند پنج روز قبل از طریق کلانتری 15 تبریز و با حکم قضایی تحویل بهزیستی آذربایجان‌شرقی داده شده است، خاطرنشان ساخت: در وهله‌ی اول سلامت کودک احراز و جهت نگهداری و مراقبت به شیرخوارگاه منتقل شد.

 

وی افزود: این حوادث اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد و صرفاً مختص شهر تبریز نیز نمی‌باشد، به صورت میانگین همواره 50 کودک زیر 6 سال که اکثریت آنان نیز نوزاد زیر یک سال هستند در شیرخوارگاه احسان تحت مراقبت مددکاران قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست‌های متعدد برای حضانت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، توضیح داد: در آذربایجان‌شرقی به ازای هر یک کودک 10 خانواده متقاضی وجود دارد و بر اساس قانون بعد از بررسی شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متقاضیان، مراحل قانونی طی و حضانت کودک به خانواده‌ای که در اولویت است واگذار می‌شود.

وی متذکر شد: بر اساس قانون ما نمی‌توانیم در حال حاضر حضانت زهرا را به خانواده‌ای واگذار نماییم چراکه باید یک سال از تحویل آن به مرکز سپری گردد و در صورت عدم احراز هویت کودک و عدم مراجعه‌ی خانواده آن، زهرا نیز جزو کاندیداهای واگذاری حضانت می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در خیلی از مواقع خانواده کودک پشیمان می‌شوند و برای سرپرستی کودک به بهزیستی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: در این شرایط برای آنکه مشخص شود ادعای مراجعه‌کنندگان صحت دارد، آنان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بعد از احراز هویت نوبت به احراز صلاحیت می‌رسد و بهزیستی تنها با دستور قضایی می‌تواند کودک را به خانواده‌اش تحویل دهد.

وی ادامه داد: چنانچه دادگاه پدر و مادر واقعی کودک را صالح به رسیدگی تشخیص ندهد، از تحویل فرزند به آنان خودداری می‌شود و پدر و مادر او تنها حق ملاقات با کودک را خواهند داشت.

 

ارشدزاده با بیان اینکه نمی‌توان صحت دل نوشته‌های کنار کودک را رد یا تایید کرد، عنوان کرد: تمامی موارد مندرج در یادداشت مبنی بر فوت پدر، فقدان فامیل، فقر و از این دست مسایل ادعایی بیش نیست.

 

 

 

منبع: آناج

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار