162382
۰۶ تیر ۱۳۹۷

همایش پیاده‌روی مهدهای کودک در یاسوج

به منظور آگاهی بخشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی اعتیاد همایش پیاده‌روی مهدهای کودک و تشکل‌های سازمان‌های مردم نهاد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این برنامه شرکت کنندگان از میدان هفت تیربه سمت خیابان طالقانی پیاده روی کرده و در مورد مبارزه با آسیب های اجتماعی اعتیاد شعار دادند.

مدیر بهزیستی استان گفت:به منظور پیشگیری، آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در آسیب های اجتماعی اعتیاد امسال مدت زمان اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان از یک هفته به حدود 20 روز افزایش می باید.

موسوی امجد افزود: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشات میگیرد ضرورت آگاه سازی مردم از دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی را دوچندان کرده است.
وی با بیان اینکه در این مدت دهها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در راستای پیشگیری و آگاه سازی آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در سراسر استان برگزار می شود گفت: یکی از این برنامه ها برپایی چادر سلامت است که در همه شهرهای استان با برپایی آن خدماتی نظیر سنجش فشار و قند خون، اندازی گیری وزن و قد و همچنین خدمات مشاوره ای درمانی به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی استان برگزاری برنامه های نمایشی و تئاتر های خیابانی، توزیع برشور و برپایی نمایشگاههای مختلف با موضوع آسیب های اجتماعی اعتیارد در پارکها از دیگر برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: مهمترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های ناشی از اعتیاد اجتماعی شدن فعالیت و مشارکت دادن مردم در این برنامه هاست.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: طی بیست روز از 29 خرداد تا 17 تیر ماه حدود 70 محور برنامه در سراسر استان برگزار می شود.

رضایی افزود: اجرای برنامه های نمادین پیاده روی مهدهای کودک، برپایی نمایشگاهها و کارگاههای آموزشی، برپایی جنگ شادی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، ارائه خدمات درمانی رایگان و 50 درصد تخفیف در مراکز درمانی از جمله این برنامه ها است.
وی با بیان اینکه ضریب شیوع اعتیاد در استان کمتر از میانگین کشوری است و از استانهای پاک کشور محسوب می شود افزود: ضریب شیوع اعتیاد در استان حدود 2 درصد و رده سنی بین 15 تا 64 سال است.
وی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار معتاد در استان وجود دارد که از این تعداد 5 درصد را زنان تشکیل می دهند گفت: این درصد از زنان معتاد در استان نسبت به میانگین کشوری ( 10 تا 11 درصد ) کمتر است.

رضایی به روند کاهشی اعتیاد ناشی از تزریق اشاره کرد و افزود: مصرف برخی از مواد مخدر مانند کراک در استان صفر و در مصرف شیشه از استانهای همجوار پاکتر هستیم و اعتیاد ناشی از تزریق نیز به سمت عدد صفر سیر می کند.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار