162200
۰۵ تیر ۱۳۹۷
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد؛

شناسایی ۶۵۰ دانش‌آموز ورزشکار مستعد در سال گذشته

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته در ۷۱ رویداد ورزشی که داشتیم، توسط فدراسیون‌ها ۶۵۰ دانش‌آموز شناسایی شدند و به تیم‌ها برده شدند.

به گزارش کودک پرس ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: مسابقات دانش‌آموزی یک بهانه است تا جریان ملی را راه‌اندازی کنیم و ورزش دانش‌آموزی و ورزش کردن را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه ریشه مسابقات دانش‌آموزی در عمق مدرسه است، افزود: نظام مسابقات دانش‌آموزی را در دو، سه سال گذشته عوض کردیم و نظام ورزش مدرسه پایه ایجاد شود.

حمیدی ادامه داد: مسابقات خارجی به خودی خود ارزش ندارد، مگر ابتدا مسابقات دانش‌آموزی در مدرسه برگزار شود؛ ما نیز تیمی را که مسابقات برگزار نکرده باشد، اعزام نکردیم.

 

وی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی بهانه‌ای است که مسابقات ملی، استانی و منطقه ای رونق گیرد و اعزام دانش‌آموزان به خارج از کشور باید ریشه در نظام غربالگری داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره استعدادیابی گفت: در سال گذشته در ۷۱ رویداد ورزشی که داشتیم، توسط فدراسیون‌ها ۶۵۰ دانش‌آموز شناسایی شدند و به تیم ‌ها برده شدند و ما خوشحالیم که استعدادها را به فدراسیون‌ها معرفی می‌کنبم.

 

وی به استعدادیابی دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و افزود: در المپیاد درون مدرسه ای دانش‌آموزان شرکت می‌کنند و ۳۳ هزار معلم ورزش آنها را ارزیابی کرده و استعدادیابی می‌کنند و به کانون‌ها معرفی می‌کنند.

حمیدی ادامه داد: در حال حاضر۴ هزار کانون درون مدرسه‌ای و ۱۲ هزار کانون ورزشی برون مدرسه ای داریم.

وی با بیان اینکه سواد حرکتی، پایه هر نوع فعالیت ورزشی است، افزود: سواد حرکتی خاصیت جبران ناپذیری ندارد و باید از کودکی آموزش داده شود.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش ورزش به بیش از ۱۰۰ هزار معلم پایه را کلید زدیم و طرح ضربتی با اولویت آموزش معلمان پایه اول، دوم و سوم ابتدایی برای توجه به ورزش دانش‌آموزان دختر از اول مهر داریم.

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار