162071
۰۵ تیر ۱۳۹۷

افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی در اردبیل با طعم حادثه ناگوار اسب‌سواری

‌چهارمین نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل در حالی افتتاح شد که حادثه تلخ و ناگوار سقوط یک دختر نوجوان از روی اسب این مراسم را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش کودک پرس ، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در محوطه نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برگزار شد، ‌دختر بچه‌ای را که به صورت نمادین سوار بر اسب کرده بودند تا در مقابل سن مدیران و مسئولان رژه نمایشی اجرا کند، به یکباره به دلیل رم کردن اسب‌ سقوط کرد و فضای نمایشگاه حال و روز غمباری به خود گرفت، به طوری که این مراسم با این حادث به سرعت به کار خود پایان داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم در سخنانی با اشاره به توانمندی‌های متنوع استان اردبیل در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا در زمینه گردشگری شعار اردبیل پاک تحقق یافته و همه اجازه دهیم گردشگران در فضای پاک و محیطی به دور از آلایندگی به فعالیت خود ادامه دهند.

علی نواداد با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظرفیت استان را در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایش می‌گذارد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش شده تا توانمندی‌های این استان به نمایش گذاشته شود.


در حوزه بازاریابی و فروش با مشکل جدی روبرو هستیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ضرورت خروج گردشگری استان را از تک فصلی و تحقق شعار زمستان بیدار یادآور شد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل چهار پیست در مناطق مختلف استان و 25 طرح گردشگری در شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شود تا گردشگری استان در همه جهات از شمال گرفته تا جنوب و از شرق تا غرب توسعه متوازن پیدا کند.
نواداد بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: در کنار افزایش مدت اقامت گردشگران در این استان باید به سمتی حرکت کنیم تا در بخش صنایع دستی تولیدکنندگان و فعالان ما فرصت بازاریابی و فروش محصول را داشته باشند.
وی ضرورت ثبت جهانی آثار و ابنیه‌هایی نظیر شهریری را در کنار توجه به مرمت شیخ کلخوران یادآور شد و تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا شیخ کلخوران به عنوان یک مجموعه ارزشمند در قالب ضمیمه و پیوست اثر جهانی به ثبت رسیده شیخ‌صفی‌الدین مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل محدودیت ثبت آثار کشورمان را در زمره آثار جهانی یادآور شد و بیان  کرد: ما اگر نمی‌توانیم آثارمان را ثبت جهانی کنیم، شایسته است با استفاده از قابلیت ثبت ملی نسبت به احیا و مرمت آن اقدامات خوبی را انجام دهیم.

نمایشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در حالی با تعداد کمی از غرفه‌ها و تعدادی از غرفه‌های خالی افتتاح شد که تنها از 8 استان کشور و تولید کنندگانی در زمینه صنایع دستی حاضر شده و چندان توجهی به حوزه گردشگری در این نمایشگاه نشده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار