161929
۰۴ تیر ۱۳۹۷

۲۲ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه‌ای در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: ۲۲ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی در معرض آسیب اجتماعی هستند.

به گزارش کودک پرس ، علی‌اصغر موسوی‌کیا در نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هزینه کرد اعتبارات کنترل و کاهش آسیب اجتماعی اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش بخش‌های کمی و کیفی را دنبال می‌کند و در آموزش و پرورش خراسان جنوبی 15 هزار همکار فرهنگی و 165 هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات هستند.

وی افزود: مدرسه محیط ایزوله نیست هر اتفاقی که در جامعه می‌افتد در مدرسه هم نمود دارد و هماهنگی بین مدرسه و جامعه معلمان امری مسلم است که در این راستا طرح‌های متنوع و بین بخشی انجام دادیم و علاوه بر رویکرد پیشگیری از اعتیاد جشنواره‌های متعدی داشتیم که نگاه پژوهشگرانه داشته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: 20 عنوان برنامه را در بخش آسیب اجتماعی دنبال می‌کنیم که جامعه هدف اولیا دانش‌آموزان است.

 

موسوی‌کیا بیان کرد: طرح‌های متعدد در مدارس اجرا می‌شود و در 121 مدارس متوسطه دوم و 154 متوسطه اول طرح مدارس عاری از خطر با سرفصل دو ساعت آموزش به دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح مهارت‌های مقابله‌ای، ارتقا سطح مهارت، کنترل هیجان  اجتماع محور انجام می‌شود که مدارس اجتماع محور 843 مدرسه است و در تمامی مدارس پیشگیری از آسیب اجتماعی رصد می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای طرح مراقبت از خود در مدارس ابتدایی بسیار مهم است چون خود ارزشمندی، تقویت اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارد و در 524 مدرسه ابتدایی استان اجرا می‌شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح توانمند سازی همزمان والدین دانش آموز و معلم در 21 مدرسه بیرجند اجرا می‌شود همچنین طرح خانه مدرسه در  4 مدرسه ابتدایی بیرجند اجرا می‌شود که سال آینده قصد داریم در ده مدرسه استان این طرح را  برگزار کنیم.

موسوی‌کیا از اجرای پروژه مداخلات آموزش روانی خبر داد و افزود:  22 درصد دانش آموزان ر معرض انواع آسیب اجتماعی از جمله  خطر یتیم و بدسرپرست شدن هستند که  شناسایی و به مشاوران زبده معرفی شدند.

 

وی بیان کرد: 81 کارگاه آموزشی والدین به میزان 97 هزار و 200 ساعت، 51 کارگاه آموزشی مهارت زندگی برای کارکنان به میزان 8 هزار ساعت و ارتباط موثر با دانش آموزان در استان برگزار شده است و عوامل موثر در خطر، روش‌های پیشگیری از اعتیاد و اجرای جشنواره نوجوان سالم ابتکارات مدرسه‌ای را اجرا می‌کنیم که هدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) 9 دستگاه همکاری دارند و در این راستا 178 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

 

موسوی‌کیا افزود: 6 مدرسه در درمیان در مقاطع مختلف و 6 مدرسه در بیرجند انتخاب شده و برای تمام کارکنان و عوامل اجرایی کارگاه برگزار شده و آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار