161093
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

۶۷ کودک کار در قشم شناسایی شد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان قشم گفت: از سال گذشته تا کنون ۶۷ کودک کار در قشم شناسایی شد که ۱۲ نفر از آنان تحت نظارت بهزیستی به آغوش خانواده برگشتند.

به گزارش کودک پرس ، عباس ماژین در کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی و متکدیان شهرستان قشم افزود: 52 تن از کودکان کار شناسایی شده جزء اتباع بیگانه هستند که یا کارت اقامت ندارند و یا کارت اقامت خود را تمدید نکرده اند.

وی افزود: با دستور مقام قضایی و نیز هماهنگی با مرکز استان باید ترتیبی اتخاذ شود که اتباع خارجی غیر مجاز هر چه سریع تر از کشور اخراج شوند.

معاون فرماندار قشم به تشکیل باندهای سازماندهی شده متکدیان در سطح جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: متکدی ایرانی در قشم وجود ندارد و متکدیان موجود نیز به صورت غیر مجاز در قشم حضور دارند که باید نسبت به شناسایی باندها و متلاشی کردن آنها اقدام مناسب صورت گیرد.
وی فرهنگسازی در سطح جامعه را مهمترین عامل برای جلوگیری از رشد و کنترل تکدی گری در سطح اجتماع دانست و افزود: باید با آگاه سازی در بین مردم و گردشگران نسبت به هدایت کمک های آنان به سمت بنگاه های خیریه، تکدیگری را در این شهرستان ریشه کن کرد.

ماژین ادامه داد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا متکدیان اتباع غیر مجاز با اخراج از شهرستان، به کشورهای متبوع خود بازگردند و نتوانند دوباره به این شهرستان وارد شوند.

این شهرستان شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار