159191
۱۹ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد گلستان:

۵۷۷ کودک یتیم تحت حمایت حامیان قرار گرفتند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: در طرح اکرام ایتام ماه رمضان امسال، ۵۷۷ کودک یتیم کمیته امداد تحت حمایت قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، امان الله حسین پور اظهار کرد: درماه رمضان امسال تعداد ۵۴۳ حامی در طرح اکرام ایتام  برای حمایت از ۵۷۷ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد ثبت نام کردند.

وی افزود: قبل از شروع ماه رمضان امسال تعداد ۱۸ هزار و ۸۷۴ حامی در استان وجود داشت که با اضافه شدن این افراد تعداد حامیان گلستانی از کودکان یتیم به ۱۹ هزار و ۴۱۷ نفر رسیده است.  

حسین پور ادامه داد: امسال تعداد ۱۲۵ پایگاه در ۱۹ شهرستان استان برای اجرای طرح اکرام ایتام و کمک به آنان برپا شده است.  

 

وی افزود: در حال حاضر تعداد هشت هزار و ۷۸۸ یتیم و فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد پنج هزار و ۵۲ نفر از آنان یتیم و سه هزار و ۷۳۶ فرزند محسنین هستند.

حسین پور تصریح کرد: گلستان نسبت به میانگین هفت حامی برای هر یتیم در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و ایتام گلستانی با میانگین سه حامی، نیازمند جذب حامیان بیشتری هستند.

 

حسین پور با بیان اینکه در این ماه لزوم بهره گیری از فضای معنوی و همت بیشتر برای خدمت رسانی به نیازمندان و ایتام بیشتر  می‌شود، گفت: از ابتدای ماه رمضان تا کنون  یک هزار و ۵۰۰ سبد غذایی و مبلغ ۶۰ میلیون تومان غذای گرم بین نیازمندان و مددجویان این نهاد توزیع شده است.

مدیر  کل کمیته امداد گلستان بیان کرد: برنامه‌های متعددی چون برپایی سفره های افطاری و اجرای طرح مفتاح الجنه در راستای تکریم ایتام از دیگر برنامه های این نهاد حمایتی است که خیران می‌توانند با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی یاری رسان این دستگاه اجرائی باشند.

به گفته حسین پور طرح مفتاح الجنه از جمله طرح های مشارکتی است که مدیران دستگاه‌های اجرائی استان می توانند با مشارکت در آن  به منازل مددجویان تحت حمایت مراجعه کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار