15889
۱۲ بهمن ۱۳۹۵

تحویل کودک به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی

۵ دختر و یک پسر زیر ۲ و ۱ سال در خراسان شمالی به خانواده هایی که با بررسی درخواست آن ها شرایط لازم را برای صلاحیت و سرپرستی این کودکان داشتند٬ تحویل داده شد.

به گزارش کودک پرس، راحله رنجبر معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت : ۵ دختر و یک پسر زیر ۲ و ۱ سال به خانواده هایی که با بررسی درخواست آن ها شرایط لازم را برای صلاحیت و سرپرستی این کودکان را دارند٬ تحویل داده شد.

رنجبر با اشاره به اینکه درخواست برای سرپرستی کودک به عنوان فرزند از سوی زوجین باید توسط هردو نفر تنظیم و ارائه شود٬ افزود: زوجین دارای فرزند هم در صورت داشتن شرایط مناسب و داشتن سن ۳۰ سال با ارائه درخواست میتوانند صاحب کودک شوند.

وی زوجینی که تشخیص پزشکی قانونی عدم بچه دار شدن آن ها باشد ، یا پس از گذشت پنج سال از زندگی مشترک صاحب فرزند نشوند با بررسی درخواست آن ها از سوی کارشناسان اداره بهزیستی و داشتن شرایط مناسب برای سرپرستی کودک میتوانند یکی از کودکان بدون والدین تحت پوشش را به عنوان فرزند انتخاب کنند.

وی تصریح کرد : دختران و زنان بدون همسر٬ زوجین کمتر و بیشتر از پنجاه سال سن در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده میتوانند سرپرستی این کودکان را بر عهده بگیرند که در شرایط مساوی اولویت با افراد زیر پنجاه سال سن است .

وی عمده درخواست کننده گان برای تقبل سرپرستی کودکان را متقاضیان سنین زیر ۲ یا ۳ سال عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار