158302
۱۲ خرداد ۱۳۹۷

والدین پسران آسیب‎دیده در مدرسه غرب تهران به کمیسیون اصل۹۰شکایت کنند/ بی اعتمادی به صداوسیما

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ٩٠ مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران، گفت که جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای پیگیری این موضوع احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس، بهرام پارسایی با ابراز تاسف عمیق از حادثه پیش آمده، اظهار کرد: حادثه اخیر در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده و کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال پیگیری و شفاف شدن این اتفاق است. مجلس در هفته آینده تعطیل است، ولی به دلیل اهمیت موضوع از هیات رییسه کمیسیون درخواست جلسه فوق العاده کردم که این جلسه احتمالا شنبه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: وقوع چنین وقایعی در هرمکانی تاسف‌آور است، اما وقوع آن در مدرسه که امن‌ترین مکانی است که خانواده ها فرزندان خود را به آنجا می‌فرستند غیر قابل پذیرش است. البته موضوع در قوه قضاییه در حال پیگیری است و قاعدتا طبق قانون اشد مجازات برای متهم در نظر گرفته می‌شود، اما با توجه به قصور وزارت آموزش و پرورش در زمینه نظارت بر مدارس، کمیسیون اصل نود به این پرونده ورود و موضوع را پیگیری می‌کند.
این نماینده مجلس از خانواده‌های دانش‌آموزان قربانی خواست در صورت تمایل برای شکایت خود به کمیسیون اصل نود مراجعه کنند و مطمئن باشند به آن رسیدگی می‌شود.

پارسایی در عین حال خواستار شفاف‌سازی این پرونده از سوی قوه قضاییه برای جلوگیری از فضاسازی در این باره شد و گفت: طبیعتا وقوع این حادثه آن هم در مکانی مثل مدرسه که مأمن فرزندان دلبند مردم عزیزمان بوده و دارای حرمت است به شدت نگران کننده و غیر قابل بخشش است. البته شخص خاطی قطعا مجازات می‌شود، اما کسانی که در انتصاب مدیران با مسولیت برخورد نکرده و کاهلی نموده اند و مسولین بی توجه بخش نظارتی در هر رده‌ای باید پاسخگو باشند و این برخورد صرفا محدود به شخص خاطی یا مدیر بی تفاوت نمی‌شود؛ چرا که حداقل گزینش افراد در مدارس مستلزم دقت بیشتر با نگرشی کارشناسانه است.

اعتماد مردم به اخبار صدا و سیما کمتر از رسانه‌های خارجی استسخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز تاسف کرد: اعتماد مردم به اخبار صدا و سیما از اعتماد آنان به شایعات رسانه‌های کوچک غربی کمتر است.
سعید باستانی با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از عملکرد صدا و سیما در مدیریت فعلی و قبلی این سازمان، گفت: طبق قانون اساسی عنوان رسانه ملی انحصار در اختیار سازمان صدا و سیماست و نمی‌توان شبکه های خصوصی به وجود آورد، اما این مسئله موجب ایجاد انحصار در این سازمان و بروز اتفاقاتی در آن شده است که افت شدید شمولیت و عمومیت آن را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: باید اعتماد مردم به صدا و سیما سنجیده شود. سعی کنند صدا و سیما محل اعتماد مردم به اخبار، تحلیل‌ها و راهبردهای نظام شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز تاسف کرد: میزان اعتبار صدا و سیما نزد افکار عمومی به حدی پایین است که اگر 10 روز روی یک خبر درست کار کند، تاثیر در مردم به اندازه یک شایعه کم اهمیت که در یک خبرگزاری خارجی منتشر می شود، ندارد. این وضعیت برای کشور آسیب پذیر است.

باستانی شورای عالی نظارت بر صدا و سیما را در تامین نظر مقام معظم رهبری تاثیرگذار دانست و افزود: این شورا جنبه های نظارتی خوبی در این زمینه دارد و دستش هم باز است،لذا باید شاخص‌هایی چون ضریب نفوذ صدا و سیما در داخل و خارج کشور و میزان اعتماد داخلی و خارجی به این سازمان طی دو دهه گذشته را مورد بررسی آماری قرار دهد و در صورتی که در مرز بحران بودن این شاخص ها، رویه ها و رفتارها اثبات شد با اهرم‌های نظارتی خود جهت گیری از برخی رویکردهای این سازمان و تغییر ماهوی آنها اقدام کند.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار