157564
۰۷ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

۲۶ هزار کودک در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند/ ۸۵ درصد کودکان بدسرپرست هستند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: ۲۶ هزار کودک در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه در مراسم افطاری شیرخوارگاه زنجان با بیان اینکه حدود 26 هزار کودک در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند، اظهار کرد: از این تعداد 9800 نفر در مراکز ما از جمله شیرخوارگاه و مراکز بزرگسال هستند و بقیه در داخل خانواده‌ها تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه 680 مرکز در کل کشور وجود دارد، ابراز کرد: به جز 40 مرکز که شیرخوارگاه و تعدادی که مراکز خانواده هستند بقیه مراکز ما توسط خیریه‌ها اداره می‌‌شوند که ماهانه یارانه‌ای برای نگهداری به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: سالانه حدود 1600 کودک به فرزندخواندگی، امین موقت و خانواده‌های جایگزین معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد کودکان فعلی کودکان بدسرپرست و بقیه بی‌سرپرست هستند، ادامه داد: در کل کشور به ازای هر کودک قابل واگذاری حدود 7.5 خانواده پشت نوبت هستند.

نفریه با بیان اینکه سعی ما این است که فرزندخواندگی را تسهیل کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ما در بحث فرزندخواندگی با تصویب لایحه سال 92 برطرف شده است، اکنون زنان مجرد بالای 30 سال، خانواده‌هایی که حتی بچه‌ دارند و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد در قانون جدید تعیین تکلیف شده است، افزود: از سال 92 تاکنون میزان فرزندخواندگی 50 درصد بیشتر شده است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اعتیاد و طلاق بیشترین تاثیر را در افزایش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دارند، اظهار کرد: خشونت علیه کودکان و حوادث در مراحل بعدی قرار دارند.

منبع: دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار