157462
۰۷ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۶۰کودک یتیم در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی زنجان نگه‌داری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۶۰ کودک یتیم در مراکز شبانه‌روزی استان زنجان نگه‌داری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی قیداری شامگاه یکشنبه در جمع کودکان شیرخوارگاه ثمین، افزود: بیشتر کودکان بد سرپرست در مراکز نگهداری می‌شوند و بهزیستی برای واگذاری و سپردن کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های متقاضی در تلاش است.

وی تصریح کرد: مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می‌شوند.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مهم‌ترین دلایل حضور کودکان در این مراکز، بد سرپرستی و بی‌سرپرستی کودکان به خاطر مواردی چون طلاق و اعتیاد است.

محمدی قیداری تأکید کرد:  تعداد خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی زیاد است و بهزیستی با تشکیل کمیته شبه خانواده و با اولویت‌ها و سیاست‌های خود در این زمینه سعی دارد کودکان را به اصلح‌ترین خانواده واگذار کند.

وی افزود: بهزیستی به خانواده‌هایی که مسئولیت نگهداری از یتیمان را در خانه‌های خود دارند، مبلغ ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و  بیش از ۲۸۱ کودک نیز در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان بهزیستی این است که کودکان در خانواده‌ها نگهداری شوند و این کودکان که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند، تحت پوشش طرح حامی بهزیستی هستند و به خیران معرفی می‌شوند تا برای مسائل تربیتی، تحصیل، اشتغال و ازدواج تحت حمایت و پشتیبانی باشند.

محمدی قیداری ابراز کرد: کمیته امداد مرکزی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست ندارد و این وظیفه حاکمیتی بر عهده بهزیستی است.

 

وی ادامه داد:  ۶۰ کودک یتیم در مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری می‌شوند و استراتژی سازمان بهزیستی از دولت‌محوری به سمت مردم محوری است و فعالیت‌ها با این رویکرد در سازمان بهتر شده است.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار