157273
۰۶ خرداد ۱۳۹۷

مرادی: حضور نوجوانان تیرانداز در رویداد‌های بزرگ نقشه راه را هموارتر می‌کند

رئیس کمیته مسابقات تیم‌های ملی تیراندازی گفت: ورزشکاران نوجوان با حضور در رویداد‌های بزرگ نقشه راه آینده خود را مشخص و هموار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سعید مرادی رئیس کمیته تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی در گفتگو با رادیو درباره کسب سهمیه رشته تیراندازی در المپیک نوجوانان آرژانتین اظهار کرد: ما برای کسب سهمیه المپیک جوانان تنها اجازه داشتیم که در یک رویداد یعنی مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن شرکت کنیم و در این مسابقات موفق شدیم ۲ سهمیه از ۳ سهمیه را توسط عرفان صلواتی در رشته تپانچه و امیرسیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ بادی کسب کنیم.

او گفت: تنها 2 تیرانداز پسر ما موفق به کسب سهمیه شدند. ما خیلی امیدوار بودیم که آرمینا صادقیان تیرانداز نوجوان و توانمند کشورمان نیز بتواند در بخش دختران سهمیه کسب کند. اما متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد.

 

مرادی اضافه کرد: کسب این سهمیه‌ها تناسب معنا داری با سهمیه‌هایی که در آینده به دست خواهد آمد ندارد، اما مهم است که فدراسیون‌ها از چند سال قبل به جوانان خود توجه و آن‌ها را زیر نظر داشته باشند. در ضمن با شرکت در چنین رویداد‌های بزرگی می‌توان نقشه راه مناسبی برای آینده و ورزشکاران رشته ترسیم کرد.

رئیس کمیته مسابقات تیم‌های ملی تیراندازی با تاکید بر این نکته که دیگر تیراندازی به یک عده خاص تعلق ندارد، در مورد توسعه این رشته ورزشی افزود: در چند سال گذشته ورزش تیراندازی عمومی ترشده است و ورزشکاران بیشتری به این رشته روی آورده اند که از بارزترین نمود‌های آن کسب بهترین مقام‌ها توسط دختران تیرانداز بوده است. فدراسیون، رده نوجوانان را زیر نظر گرفته و مسابقات قهرمانی این رده سنی، خیلی مورد توجه است و از میان همین مسابقات، دو نفر در مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن چهره شدند و سهمیه کسب کردند.

 

مرادی بیان کرد: تیراندازی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. تیراندازی نماد قدرت نظامی هر ملتی در زمان صلح است. در این راستا این رشته باید در استان‌های مختلف گسترش پیدا کند. جوان‌های زیادی داریم که اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود، نتایج بهتری کسب خواهند کرد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار