156455
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
ایثاری ماندگار در ماه رمضان:

اعضای پیکر نوجوان دشتستانی و ورزشکار بوشهری اهدا شد

اعضای پیکر ۲ بیمار مرگ مغزی روز دوشنبه در بیمارستان‌های شهید گنجی شهر برازجان و سلمان فارسی بوشهر به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا باقری افزود: صبح امروز خانواده مرحوم ‘علی پرداخته’ ۱۷ ساله اهل بخش ارم شهرستان دشتستان که یک ماه پیش براثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با حضور در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان مرکز این شهرستان به اهدای اعضای پیکر فرزندشان رضایت دادند.

مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به دنبال رضایت خانواده پرداخته ۲ کلیه، نسوج قلبی و کبد این مرحوم پس از برداشت برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز منتقل شد.
وی اضافه کرد: همچنین با رضایت خانواده مرحوم ‘کوروش ماهینی’ ورزشکار ۴۴ ساله بوشهری که براثر سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شد ۲ کلیه، کبد و نسوج قلبی این مرحوم نیز ساعتی پیش در بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر برداشت و برای پیوند به شیراز انتقال یافت.

مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این سومین اهدای عضو در سال جاری در این استان است.
باقری با اشاره به ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو افزود: از سال ۱۳۸۳ تاکنون ۴۱ اهدای عضو در استان بوشهر انجام‌شده و ۴۷۰ بیمار نیازمند بوشهری در شیراز و تهران عضو دریافت کرده‌اند.
وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی، ارایه آموزش‌های علمی و تخصصی و کادر درمانی مجرب در کنار بزرگی و ایثار مردم استان بوشهر باعث شده اهدای عضو در این استان به نحو چشمگیری افزایش یابد.

باقری اظهار کرد: بیشترین اهدای عضو با ۳۰ مورد در ۲ سال گذشته انجام‌شده است.
مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۸۲ بیمار از استان بوشهر در ۲ سال گذشته اعضای پیوندی خود را از ۶۴ نفر مرگ مغزی در خارج از استان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از خانواده‌هایی که اقدام به اهدای عضو عزیزان خودکرده‌اند ممکن است به دلیل نان‌آور بودن عزیز ازدست‌رفته خود و نداشتن هیچ پشتوانه دچار مشکلات معیشتی شوند، تلاش می‌شود انجمن اهدای عضو باهدف مددکاری و کمک به این خانواده در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

 

مسئول مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: جا دارد روز ملی اهدا عضو را به‌تمامی اعضای تیم فراهم آوری دانشگاه که مخلصانه و شبانه‌روز بدون هیچ‌گونه چشمداشتی کمک کردند تا امانت خانواده‌های اهداکننده به بهترین شکل، ناجی خانواده‌هایی که چشم‌به‌راه ایثار مادران و پدرانی که عزیز خود را اهدا عضو نموده‌اند باشند تبریک بگویم.

 

 

 

منبع: وبدا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار