155720
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان خبر داد؛

ارسال ۷ هزار و ۸۷۸ اثر به دبیرخانه نوجوان سالم در همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از رشد ۳۱ درصدی آثار دانش‌آموزان همدانی در جشنواره «نوجوان سالم» خبر داد و گفت: امسال ۷هزار و ۸۷۸ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد.

به گزارش کودک پرس ، عبدالله جعفری با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته تا جایی که امروز شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی در برابر آسیب‌های اجتماعی هستیم، اظهار کرد: گستردگی و چندبعدی بودن این مقوله مهم اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مختلف را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان از هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم، افزود:در این جشنواره 7 هزار و 878 اثر شامل 7 هزار و 553 اثر در بخش دانش‌آموزی به دبیرخانه ارسال شد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه 320 اثر در بخش همکاران فرهنگی و پنج اثر در بخش اولیای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است، افزود: آثار ارائه شده به دبیرخانه رشد 31 درصدی آثار را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه، دانش‌آموزان دوره ابتدایی در دو رشته نقاشی و انشاء‌نویسی با موضوع «چگونه از خود مراقبت کنیم» آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

 

جعفری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی و در هشت رشته ایده‌پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم‌افزار، تئاتر و نمایش برگزار شد، یادآور شد: جشنواره‌ دانش‌آموزی «نوجوان سالم» همه ساله به منظور ترویج زندگی سالم، شناسایی و شکوفایی قابلیت‌های دانش‌آموزی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه والدین باید دقت لازم را در سلامت فرزندان خود در نظر داشته باشند چراکه پدر و مادر اولین کسانی هستند که بنیاد شخصیت سالم نوجوان را پی‌ریزی می‌کنند، عنوان کرد: والدین بهترین و تأثیرگذارترین فرد در تربیت و رشد فرزندان خود هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی دانست و گفت: جشنواره نوجوان سالم تأثیر فراوانی در آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها دارد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس و جامعه شود، خاطرنشان کرد: در پایان این جشنواره از برترین‌ها در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار