موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15495
۲۲ دی ۱۳۹۵

گزارش 241 مورد کودک آزاری در استان مرکزی

این کودکان یا فاقد سرپرست هستند یا به دلیل بدسرپرستی به اورژانس اجتماعی منتقل شدند که بعد از انجام مراحل قضایی در مرکز نگه‌داری کودکان اسکان داده شده‌اند.

به گزارش کودک پرس، معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری در مجموع 241 مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی گزارش شده است.

عبدالکریم یادگاری، از اسکان 60 کودک در 9 ماهه نخست سال جاری در مرکز نگهداری کودکان در استان مرکزی خبر داد و گفت: از این تعداد 22 مورد شیرخوار و 18 مورد دارای سن بالاتر بوده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در رابطه با وضعیت این 60 کودک عنوان کرد: این کودکان یا فاقد سرپرست هستند یا به دلیل بدسرپرستی به اورژانس اجتماعی منتقل شدند که بعد از انجام مراحل قضایی در مرکز نگه‌داری کودکان اسکان داده شده‌اند.

یادگاری ادامه داد: این کودکان بویژه شیرخوارها بعد از انجام مراحل قانونی به خانواده‌هایی که متقاضی سرپرستی کودک هستند، واگذار می‌شوند که به این طریق در نهاد خانواده رشد کنند.

وی در خصوص نحوه شناسایی کودکان بدسرپرست افزود: با اطلاع‌رسانی شهروندان یا موسسه‌های مردم‌نهادی که در بخش کودک فعالیت دارند، اورژانس اجتماعی به وضعیت این کودکان رسیدگی می‌کند و شناسایی کودکان بدسرپرست جزو وظایف بهزیستی نیست.

مواردی وجود دارد که والدین کودک با ارائه مدارک بهبودی کودک را تحویل گرفته‌اند و همین کودکان دوباره در محیط ناامن قرار گرفته‌اند و با مسائلی مانند اعتیاد مواجه شده‌اند یا در مواردی نیز کودک از طریق اقوام از مرکز نگهداری گرفته شده و بعد از مدتی دوباره به والدین فاقد صلاحیت واگذار شده است، معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در پاسخ به این سوال که والدین معتاد کودک بدسرپرست در صورت ارائه مدرک بهبودی می‌توانند کودک را از مرکز نگهداری تحویل بگیرند، بیان کرد: کودکی که به دلیل اعتیاد والدین در مرکز نگهداری اسکان داده می‌شود، در صورت ارائه مدرک بهبودی طبق قانون باید تحویل والدین داده شود.

یادگاری عنوان کرد: همچنین در صورتی که اقوام کودک برای گرفتن سرپرستی مراجعه کنند طبق قانون باید در این خصوص همکاری کنیم و کودک را به اقوامی که قانون به عنوان سرپرست در نظر گرفته تحویل دهیم.

 

 

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار