153430
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

همایش راهکارهای تقویت کتابخوانی کودکان در اهواز برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: همایش راهکارهای کتابخوان شدن کودک ۱۶ اردیبهشت ماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، منصور کوهی رستمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی راهکارهای کتاب خوان کردن کودکان و عادت دادن آنها به مطالعه کتاب و آشتی مجدد کودکان با کتاب برگزار می‌شود.

وی گفت: اساتید و ایده پردازان حوزه کودک به عنوان کارشناسان و متخصصان حضور دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه این همایش ساعت 9 صبح یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار می‌شود، افزود: 4 سخنران در این همایش در زمینه راهکارهای تقویت مطالعه در کودکان سخنرانی می‌کنند.

کوهی رستمی با بیان اینکه اگر کودکان را از دوران کودکی به مطالعه عادت دهیم در آینده نسل باسوادی تربیت و پرورش پیدا می‌کند، گفت: با پیشرفت فناوری و پیدایش ابزارهای فناورانه مثل تلفن‌های همراه و تبلت‌ها و همچنین گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کودکان مسحور آنها شده‌اند و جذابیت‌های آنها قلب و روح کودکان ایرانی را تسخیر کرده است.

وی یادآور شد: تاثیری که کتاب بر ذهن و باور کودکان دارد تاثیری ماندگار است و از صفحه ذهن او پاک نمی‌شود.

 

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند جای کتاب را در زندگی کودکان پر کنند و باید آگاهی‌های والدین کودکان را در زمینه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از طریق آموزش افزایش داد.

کوهی رستمی با انتقاد از بی توجهی جامعه نسبت به نیازهای کودکان، تاکید کرد: غفلت و بی‌توجهی به نیازهای روحی کودکان به پیرزن در زمینه‌های تربیتی نتیجه ای جز افزایش آسیب‌های اجتماعی ندارد.

وی اضافه کرد: سیاست گذاری‌ها و تصمیم‌گیریهای درستی در حوزه کودک در کشور صورت نمی‌گیرد و این چالشی است که ما را تهدید می‌کند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: گسست میان نهادهای فرهنگی حوزه کودک و پراکنده کاری و بخشی نگری و تفکر جزیره‌ای از مهم ترین مشکلات حوزه کودکان در حوزه کلان است.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار