153157
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

۶ هزار کودك در سطح استان زنجان از خدمات مهدهای کودك بهره‌مند هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار کودك در سطح استان زنجان از خدمات مهدهای کودك شهری و روستایی بهره‌مند هستند.

به گزارش کودک پرس ، سلمان حسینی افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه ، افزایش و گسترش مهدهای کودک و پیش دبستانی ها است که کودکان بیشتری بتوانند در چتر حمایتی آنها قرار گیرند.
وی با اشاره به افزایش کیفیت ارائه خدمات در مهدهای کودک براساس رتبه بندی خدمات اظهار کرد: سال گذشته شهریه مهدهای کودک 10 درصد افزایش یافت که این میزان نسبت به درجه بندی مهدهای یک، 2 و 3 ستاره متغیر می‌باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مربیان و متولیان مهدهای کودک وظیفه خطیری در تربیت کودکان دارند افزود : در حال حاضر 495 مربی در مهدهای کودک خصوصی استان مشغول به کار و فعالیت هستند. حسینی با اشاره به فعالیت 165 مهد کودک شهری و روستایی در سطح استان گفت : بر این اساس در حال حاضر 9 مهد سه ستاره ، 7 مهد دو ستاره و 23 مهد یک ستاره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت میکنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان مهدهای کودک روستایی را در ارتقای شاخص بهداشت و آموزش کودکان مناطق محروم روستایی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 67 مهدکودک روستایی در سطح استان زنجان و در مناطق روستایی فعال هستند و توزیع یک وعده غذای گرم رایگان به کودکان مناطق روستایی صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای تأسیس مهدکودک در سطح استان زنجان به شمار می آید یادآور شد:تمامی مهدهای کودک خصوصی ملزم به نصب شهریه و توضیحات آن در معرض دید والدین و مراجعه کنندگان هستند و در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

وی نقش مهدهای کودک در تربیت کودکان را مهم و اساسی عنوان و خاطر نشان کرد: برای رشد و تربیت صحیح کودکان باید محیطی امن و عاری از هرگونه انحراف فراهم کرد.

وی ادامه داد: در مهدهای کودک آموزش، هنجارها و ارزش‌ها به فرزندان دخالت داشته و با افزایش سن کودک بر نقش این مهم در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار