152777
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
در جلسه حقوق کودک گلستان عنوان شد؛

ضرورت آموزش مهارت دفاع از خود برای کودکان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه حقوق کودک گفت: مهارت دفاع کردن را به کودکانمان بیاموزیم.

به گزارش کودک پرس ، “احسان گوهری راد” در کمیته آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک استان گلستان که صبح امروز (دوشنبه) در اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزارشد، اظهار کرد: آموزش مهارت های زندگی ، آشنایی کودکان با حقوق خود به عنوان اصلی ترین مهارت های دفاع کودکان از خود با توجه به مشکلات موجود درجامعه است.

وی افزود: کنوانسیون حقوق کودک مبین نیازمندی های اساسی و بنیادین کودکان و همچنین تکالیف خانواده ها ، جامعه و دولت در برآورده ساختن نیازهای آنان از طریق تدابیر اجرایی و حمایت آنان با هدف ایجاد زندگی بهتر و تلاش در راه رشد هماهنگ آنان در زمینه های جسمی ، ذهنی ، عاطفی ، روانی و اجتماعی است .

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: برای دستیابی به این هدف چهار محور اساسی رشد ، بقا، حمایت و مشارکت را مورد توجه قرار داده است.

گوهری راد تصریح کرد : جهت نتیجه بهتر و کیفی تر در این کمیته لازم است دو برنامه محوری را در دستور کار قرار داده و ضمن آسیب شناسی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه ، برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی تعریف گردد تا همه اعضای کمیته با توجه به تقسیم کار و چشم انداز مشخص شده اقدام کنند.

“کلثوم غفاری”مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در ادامه اظهار کرد: منظور ما از کودک تمام افراد زیر 18 سال می باشند.وی گفت: ما باید هر روزه عملکرد مان را در بهبود حقوق کودک ارتقاء دهیم .

 

 

مسعود بیدلی نامنی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان، با برشمردن مصادیق کودک آزاری از جمله آزار جسمی ، جنسی ، روانی و عاطفی،آموزش متولیان رسمی و غیررسمی تعلیم و تربیت که مجری قوانین هستند را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

نامنی در ادامه گفت : هر چه مربیان ما در این زمینه آگاهی داشته و آموزش بیشتری ببینند، موارد کودک آزاری را سریعتر تشخیص داده و اقدام موثرتری به عمل خواهند آورد.

در ادامه “آمنه سادات حسینی” مسئول کمیته آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک استان نیز به اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته از جمله جداول تعیین حیطه عملکردی آموزش و پرورش از برنامه جامع عمل حقوق کودک و تکمیل و ارسال آن در دومرحله برای کمیته پایش و ارزیابی ، تشریح اقدامات و دستاوردهای ایران و سایر کشورها در برنامه حقوق کودک و همچنین جدول swot و…اشاره کرد.

 

 

براساس این گزارش؛ صدور مجوز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تعریف دوره ضمن خدمت حقوق کودک برای کلیه کارکنان ، نهضت استانی در خصوص شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و سنجش کودکان از بدو ورود به پیش دبستان ، اجرای طرح همیار قانون در کنار سفیر سلامت ، آموزش خانواده ، پدیده کودک همسری ، تهیه و آموزش منشور حقوق کودک … از جمله پیشنهادات مطرح شده توسط اعضای کمیته آموزش و اطلاع رسانی حقوق کودک استان در این جلسه بود .

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار