موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
15267
۱۸ دی ۱۳۹۵

شماره ۲۲ فصلنامه «روز دهم» کودک و نوجوان، چاپ شد

این فصلنامه به همت موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا و با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش شهرستان دزفول منتشر شده است و در مدارس ابتدایی شهر دزفول توزیع خواهد شد.

به گزارش کودک پرس، شماره ۲۲ فصلنامه «روز دهم» کودک و نوجوان، ویژه زمستان به چاپ رسید.

این فصلنامه به همت موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا و با همکاری سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش شهرستان دزفول منتشر شده است و در مدارس ابتدایی شهر دزفول توزیع خواهد شد.

سخن سردبیر، شعر، برای زندگی، تقویم شعر، مسابقه، یاران، مهدویت، همراه با قرآن، داستان مصور، دانستی‌ها، معرفی کتاب، سلام موعود، قصه‌های مهربانی، الفبای عاشورا، کاردستی و قصه آفتاب عناوین شماره ۲۲ این فصلنامه را تشکیل می‌دهند.

در بخش «همراه با قرآن» این فصلنامه می‌خوانیم:

«دوست خوبم سلام

خبر خوشحال کننده‌ای برایت دارم «خدا تو را دوست دارد». تعجب نکن! می‌‍دانم که می‌دانستی خدا خیلی مهربان است و همه بنده‌های خوبش را دوست دارد. اما این بار دلیل تازه‌ای پیدا کرده‌ام. خدا در قرآن گفته که: «ان الله یحب الصابرین» حتما می‌پرسی مگر من هم جزء صابرانم؟ بله دوست خوبم! شاید خودت خبر نداشته باشی ولی خیلی از کارهای خوبی که انجام می‌دهی به خاطر این است که خدای مهربان که یکی از صفات خودش هم «صبور» است، صفت زیبای صبر را به تو هم هدیه داده. زمانی که برای نماز صبح صدایت می‌زنند و تو دوست داری کمی دیگر بخوابی ولی به خاطر رضایت خدا از رختخواب راحت و گرم و نرمت جدا می‌شوی و نماز صبح می‌خوانی. یعنی تو هم «صبور» هستی. وقتی کسی عصبانی‌ات می‌کند اما تو به جای داد و فریاد کردن، با آرامش با او صحبت می‌کنی یعنی تو «صبور» هستی. وقتی ساعت‌های زیادی را صرف درس خواندن می‌کنی و به جای اینکه وقت ارزشمندت را برای کارهایی که اهمیت کمتری دارند صرف کنی، یعنی تو «صبور» هستی و همیشه یادت باشد خدایی که این هدیه زیبا را به تو داده، تو را برای دوستی خودش انتخاب کرده است و گفته است: «ان الله یحب الصابرین» یعمی خدا صابران را دوست دارد. نسیم آل طه».

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار