152392
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

تقاضای ۵۰ نماینده برای بررسی اولویت‌دار لایحه حقوق کودک و نوجوان

فاطمه حسینی نماینده تهران از تلاش‌ها برای تسریع در روند رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه سادات حسینی با اشاره به سه حادثه اخیر کودک آزاری ازجمله آزار خانگی کودکان در ماهشهر و قتل دو کودک در آق قلا و مشهد، طی نامه ای خطاب به هیات رئیسه مجلس خواستار تسریع در روند بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان با اولویت دادن به این لایحه برمبنای ماده ۱۰۴ آیین نامه داخلی مجلس شد.۵۰ نماینده مجلس نیز این نامه را امضا کرده اند.

نماینده تهران با اشاره به گزارش اخیر رئیس اورژانس اجتماعی کشور مبنی بر رتبه اول کودک آزاری در خشونت های خانگی گفت: با توجه به این موضوع و نیز مواردی از خشونت علیه دانش آموزان در مدارس، لازم است هرچه سریعتر با اقدامی قانونی با روند فزاینده انواع کودک آزاری مقابله جدی شود.

 

به گفته این نماینده تهران، با توجه به اینکه خلا قانونی در حوزه حقوق کودک و نوجوان به صورت جدی به چشم می خورد و به دلیل اتفاقات تلخی که با وجود این خلا قانونی به کرات شاهد بوده ایم، در این نامه از هیات رئیسه مجلس خواسته شد که گزارش کمیسیون قضایی مجلس درباره لایحه حکایت از حقوق کودک و نوجوان با اولویت در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

 

نماینده تهران همچنین از رایزنی و مشورت با فراکسیون های مجلس ازجمله فراکسیون امید خبر داد و تاکید کرد: با وجود آنکه بررسی این لایحه در برنامه های صحن قرار دارد اما لازم است این لایحه بدون فوت وقت برای تشدید مجازات کودک آزاران در صحن علنی بررسی و به تصویب برسد.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار