موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
152274
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

انيميشن رسانه فراگير برای همه سنين

انيميشن كه يكی از فرزندان سينما بوده، امروز به حدی از رشـد و بالنـدگی رسيده كه مستقلا به عنوان پديده‌ای تاثيرگذار بر افكارجوامع به خصوص قشر تربيت پذير كودك و نوجوان شمرده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، احمد علي رمضاني، مديركل صدا و سيماي مركز كرمان درخصوص جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني ايران گفت: انيميشن كه يكي از فرزندان سينما بوده، امروز به حدي از رشـد و بالنـدگي رسيده كه مستقلا به عنوان پديده اي تاثيرگذار بر افكار جوامع به خصوص قشر تربيت پذيركودك و نوجوان شمرده مي شود. 

اين شيوه از بيان امروزه علاوه بر نقش تربيتي و آموزش فوق العاده اي كه دارد، بعنوان يك بازي اقتصادي و درآمدزا نيز محسوب مي شود. به همين دليل روز به روز بر اهميت آن افزوده و كشورهاي پيشرفته آن را ابزاري براي رسيدن به اهداف فرهنگي خود بدل كرده اند، اين تاثيرگذاري به حدي است كه جوامع و كشورهاي ديگر را  تحت تاثير خود قرار داده و گاه تا مرز نابودي فرهنگ هاي سنتي و ارزشي آن كشورها پيش رفته است و در قرني كه قرن جنگ رسانه ها نام گرفته ، رسانه انيميشن از اهميت و جايگاه خاصي برخوردار است.

 

انيميشن امروزه ديگر ويژه كودكان و نوجوانان نيست، بلكه از قالب كارتونهاي سرگرم كننده براي كودكان تبديل به رسانه فراگيري شده كه همه آحاد جامعه را از زن و مرد ، پير و جوان و كودك و نوجوان هدف قرار داده به نحوي كه برخي انيميشنها اصولا از ابتدا براي گروههاي بزرگسال ساخته مي شوند و تاثيرات بسيار جالبي هم بر روي بزرگسالان دارد.

ساخت فيلم هاي سينمايي، مستندها و سريال هاي جذاب در ساختار انيميشن از رشد قابل  ملاحظه اي برخوردار است.

لذا توجه به انيميشن امروزه به يك ضرورت تبديل شده و رسانه ملي كه پرچم فرهنگ سازي و هدايت افكار عمومي را در دست دارد ، بايد از اين رسانه مهم  و تاثيرگذار نهايت استفاده را ببرد و بدون شك برگزاري جشنواره انيميشن يكي از راههاي مهم ترويج، تشويق و استفاده از اين عنصر موثر است.

 

 

 

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار