موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
151828
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
درخواست یک نویسنده:

متولیان فرهنگی با کتاب کودک مهربان باشند

نویسنده کتاب سه‌جلدی «کی بود کی بود من نبودم‌»، از متولیان فرهنگی خواست نسبت به حوزه نشر کودک و نوجوان مهربان باشند و بسترهای ترویج کتابخوانی را فراهم کنند.

به گزارش کودک پرس ، رودابه حمزه ای افزود: درحال حاضر شمارگان کتاب کودک و نوجوان در کشور حدود دو هزار نسخه است و به نظرم کافی نیست و متولیان فرهنگی باید نسبت به این مسئله دلسوزتر عمل کرده و تسهیلاتی را فراهم کنند.

 

حمزه ای با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (12 تا 21 اردیبهشت) اظهار کرد: در این رویداد مهم فرهنگی باید دکه های رایگان، غرفه های مناسب در سالن های اصلی، برنامه های متنوع و غیره درحوزه کتاب کودک و نوجوان از سوی مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی در نظر گرفته شود.

 

نویسنده مجموعه شعرهای سه‌گانه «دست بزنم به چاقو»، ادامه داد: متاسفانه در نمایشگاه کتاب تهران سال گذشته، وضعیت خوبی برای ناشران کودک و نوجوان ایجاد نشد و راضی کننده نبود.

 

حمزه ای با بیان اینکه کتاب کودک و نوجوان نیاز به بودجه اختصاصی دارد، تصریح کرد:در بخش رسانه، مطبوعات و کتاب کودک و نوجوانان بودجه نداریم و اگر اعتبار لازم تخصیص داده شود، مولفان کتاب های خوبی می نویسند، تبلیغات برای مطالعه کتاب گسترش می یابد و خانواده ها نیز به اهمیت مقوله کتابخوانی کودک و نوجوان بیشتر پی خواهند برد.

 

به گفته این نویسنده، مطالعه کتاب کودک و نوجوان در خانواده ها کمرنگ تر شده، آنها خرید وسایلی مانند تبلت و موبایل را جزء ملزومات فرزندشان می دانند، اما به این مسئله که کودکشان با مطالعه باسواد می شود، بی توجه هستند.

 

حمزه ای خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید با فراهم کردن بسترهای ترویج کتابخوانی و ارایه تسهیلات به ناشران و مولفان،اهمیت مطالعه کتاب را برای خانواده ها ایجاد و آنها کودکان و نوجوانان را با یار مهربان مانوس کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار