151668
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور گفت:

جداسازی 10 مورد کودک بدسرپرست از خانواده توسط بهزیستی نیشابور/ کودکان وادار به فروش مواد مخدر می‌شدند

در سال گذشته 10 مورد جداسازی کودک در بهزیستی اتفاق افتاده است که از این تعداد دو مورد نوزاد مجهول‌ الهویه بودند، 8 کودک دیگر به خوابگاه‌های آموزش‌ و پرورش و بهزیستی سپرده‌ شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، علی صدر با اشاره به اقدامات انجام‌شده این دستگاه در محله حاشیه شهر نیشابور اظهار داشت: از دو سال پیش در منطقه چهارده معصوم، پایگاه دائم بهزیستی مستقر شده است و کلاس‌های بسیار زیادی با موضوع آگاهی و پیشگیری با محوریت زنان خانواده و کودکان برگزار کرده است، این منطقه به‌عنوان بخش آسیب‌پذیر و غیررسمی شناخته می‌شود و ما تلاش کردیم در مرحله اول کودکان را نسبت به آسیب‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی از آن‌ها آگاه کنیم.

 

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با اشاره به وضعیت بچه‌های بدسرپرست و یا بی‌سرپرست این کوچه تأکید کرد: تعداد زیادی از والدین این کوچه یا فوت‌شده‌اند و یا در زندان هستند و این باعث مشکلات زیادی برای فرزندان آن‌ها شده‌اند، بسیاری از این فرزندان در اختیار اقوام هستند که آن‌ها نیز مبادرت به فروش مواد مخدر می‌کنند و از این کودکان به علت سود بالای فروش و ریسک کم نمی‌گذرند به همین دلیل در ارتباط‌گیری با بعضی از خانواده‌های منطقه کماکان مشکل‌داریم.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته 10 مورد جداسازی کودک در بهزیستی اتفاق افتاده است که از این تعداد دو مورد نوزاد مجهول‌الهویه بودند، هشت کودک دیگر به خوابگاه‌های آموزش‌وپرورش و بهزیستی سپرده‌شده‌اند، همچنین 4 معتاد سرپرست خانوار نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل‌ شده‌اند.

 

صدر با اشاره به وجود فرزندان بدون شناسنامه در این منطقه تأکید کرد: یک خانواده در این منطقه است که پدر و سه فرزندش شناسنامه ندارند و در حال پیگیری حل مشکل آن‌ها هستیم ولی باید در نظر داشت که ممکن است بعضی از این افراد تبعه ایران نباشند و تا زمانی که هویت آن‌ها اثبات نشود امکان دریافت شناسنامه ندارند ولی این باعث نمی‌شود که خدمات بهزیستی را دریافت نکنند.

 

وی خاطرنشان کرد: رئیس اداره بهزیستی با اشاره به محدودیت‌های جداسازی فرزند چه قانونی و چه کمبود امکانات تأکید کرد: نباید شرایط را به نحوی کنیم که این افراد بتوانند به‌راحتی اقدام به سلب مسئولیت فرزندانشان کنند.

 

صدر ادامه داد: البته مواردی هست که این اداره به جد پیگیر جداسازی کودک از والدین هستیم، موارد زیادی هست که طبق قوانین دادستان دستورات لازم را صادر کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار