موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1512
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

گردهمایی عروسک های جهان در جشنواره تهران-مبارک

۵ روز مانده به شروع شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک، نشست رسانه‌ای این رویداد با حضور مرضیه برومند دبیر و پیمان شریعتی، مدیر اجرایی آن در تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش کودک پرس، برومند كه براي دومين دوره پياپي مسئوليت دبيري جشنواره تئاتر عروسكي را بر عهده دارد، در نشست رسانه‌اي گفت: «ما علاوه بر ادامه دادن تمام اتفاق‌هاي خوب دوره‌هاي گذشته، براي اين دوره شيوه‌هاي نوي خلاقانه را به‌كار گرفته و تلاش كرده‌ايم نگاهي نو داشته باشيم به همه آنچه يك جشنواره را به‌وجود مي‌آورد. از نظر بودجه مشكل نداريم، هر چند نسبت به دوره گذشته چيزي افزوده نشده و ما سعي كرده‌ايم با خلاقيت خود، آن را مديريت كنيم. اهل بريز و بپاش نيستم و به همين دليل بچه‌هاي بين‌الملل با گروه‌هاي خارجي چانه زدند تا با شرايط ما كنار بيايند.»

  • حمايت براي اجراي عمومي

شريعتي، دبير اجرايي جشنواره تئاتر عروسكي هم كه به تازگي حكم مديريت تئاتر شهر را دريافت كرده، در اين نشست با اعلام برنامه‌هاي جنبي و تأكيد بر لزوم حمايت از نمايش‌هاي عروسكي گفت: «در برنامه‌هاي آينده تئاتر شهر تعداد بيشتري نمايش عروسكي ديده خواهد شد. هر نمايش خوب، مديران سالن‌ها را برمي‌انگيزد تا براي اجرا از آن دعوت كنند و اميدوارم با برنامه‌ريزي مناسب و توليد آثار باكيفيت، بعد از اين بيشتر شاهد اجراي عمومي نمايش‌هاي عروسكي باشيم.»

  • 66 اجرا در دوره شانزدهم

مرضيه برومند در حاشيه نشست رسانه‌اي جشنواره تئاتر عروسكي به همشهري گفت: «در اين دوره مانند دوره قبل عروسك‌ها آغازگر جشنواره خواهند بود. كارناوال عروسك‌ها اول شهريور از مسير تالار وحدت تا محوطه تئاتر شهر راه مي‌افتد و در آن تمام گروه‌هاي شركت‌كننده با عروسك‌هاي‌شان حضور مي‌يابند. ديگر هنرمندان تئاتر عروسكي هم با عروسك‌هاي خود به جمع گروه‌ها مي‌پيوندند.»

اجراي نمايش‌هاي دوره شانزدهم براساس رده‌بندي سني بزرگسال، كودك و خانواده در بخش‌هاي بين‌الملل، مهمان و سنتي، حضور 66 اجرا در بخش فضاي باز و صحنه‌اي، برپايي پاتوق عروسكي كودك و نوجوان و نمايشگاه عروسك‌هاي مرحوم جواد ذوالفقاري هم از ديگر بخش‌هاي جشنواره امسال تئاتر عروسكي تهران- مبارك است.

 

 

منبع:    همشهری آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار