150988
۲۹ فروردین ۱۳۹۷
29فروردین؛ روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی:

نهادینه شدن حس هویت در شهروندان در گرو آشنایی با میراث فرهنگی است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان مقطع ابتدایی در شهر تاریخی «سیروان» واقع در روستای سرابکلان خبر داد .

به گزارش کودک پرس ، به پیشنهاد ایکوموس روز ۱۸ آوریل مصادف با 29 فروردین به عنوان “روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی“ توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت  بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث فرهنگی و کوشش‌های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می‌آورد و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب‌پذیری آنها است. برای چندین سال است که، ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می‌کند. شعار انتخابی امسال میراث مشترک نسل‌ها است.

 

ارجمندی با بیان اینکه جامعه‌ای که از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب  آن نخواهد برداشت، تصریح کرد: شهروندان  باید آشنایی با میراث فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود. آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب  در بنا ها و محوطه های تاریخی نخواهیم بود چون در این حالت هر ایرانی به یک میراث‌بان تبدیل شده است. لذا فرهنگ سازی و آموزش  را می بایست از کودکان و در سنین پایین‌تر آغاز کرد.

 

وی گفت:شهر تاریخی سرابکلان به شماره 4165 در شهریورماه 1396 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در آبانماه 96 بعنوان پایگاه ملی پژوهشی فعالیت پژوهشی آن آغاز شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار