موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
14912
۱۱ دی ۱۳۹۵

بیش از 2 میلیون کودک یمنی در آستانه مرگ

محمد کودک 2 ساله یکی از قربانیان وضعیت موجود است که پوست چروکیده و بازوهای لاغر و اندام ضعیف وی گواه شرایط موجود در یمن است.

به گزارش کودک پرس، در شرایطی که نگاه‌ها به سمت تحولات سوریه رفته است، در جنوب شبه‌ جزیره عربستان هم یک تراژدی در حال وقوع است. مدتهاست که در یمن که کشوری فقیر است، جنگ داخلی جریان دارد و به دلیل این جنگ، در هر 10 دقیقه یک کودک به دلیل فقر غذایی جان خود را از دست می‌دهد.

خبرگزاری آلمان در گزارشی به این موضوع پرداخته است. محمد کودک 2 ساله یکی از قربانیان وضعیت موجود است که پوست چروکیده و بازوهای لاغر و اندام ضعیف وی گواه شرایط موجود در یمن است وی به دلیل فقر غذایی در بیمارستان بستری شده است. مادرش با دردناک خواندن دیدن فرزند خود در چنین وضعی می‌گوید که تنها چیزی که برای خوردن دارد، نان است. این زن 40 ساله 6 فرزند دارد و چند ماهی است که محمد را به بیمارستان آورده است چون در خانه چیزی برای خوردن نداشته است.وی به کمک مجامع جهانی متکی است اما این کمک‌ها هم به صورت منظم صورت نمی‌گیرند.

در یمن بیش از 2 میلیون کودک دچار فقر غذایی هستند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرده است که حدود 31 درصد از کودکان زیر 5 سال در یمن از مشکلات ناشی از کمبود غذا آسیب می‌بینند که یونسیف این تعداد را 2.2 میلیون کودک اعلام کرده است.

«مریتکسل رلانو» مسئول امور یمن در یونیسف گفت که سوءتغذیه در یمن به میزان زیادی افزایش داشته است و وضعیت سلامت کودکان تا این حد وخیم نبوده است.

مادر محمد درباره وضعیت بد پس از جنگ می‌گوید: «ما زندگی خوبی داشتیم. همسرم ماهیگیر بود اما جنگ همه چیز را خراب کرد. به دلیل حملات هوایی ائتلاف سعودی ماهیگیری خطرناک شده است و درآمدمان خیلی کم شده است.»

علاوه بر محمد، ده‌ها کودک در بیمارستان بستری شده‌اند و بیکاری شدید در منطقه عاملی است که به گرسنگی و وضعیت وخیم کودکان دامن می‌زند. همچنین به جای اینکه از کودکانی که دارای این مشکل هستند در کلینیک‌های محلی نگهداری شود، باید مراکز خاصی در مناطق مختلف به این منظور ایجاد شود.

علاوه بر سوءتغذیه مشکلات دیگری هم زندگی کودکان یمنی را تهدید می‌کند که اسهال و بیماری‌های تنفسی از این جمله‌اند.

منبع: فرهنگ نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار