موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
14791
۰۹ دی ۱۳۹۵

در هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد

سازمان بین الملل حمایت از کودکان اعلام کرد بدلیل بحران ایجاد شده در بحرین و شیوع بیماری و کمبود مواد غذایی و بهداشتی در هر ده دقیقه یک کودک جان خود را از دست می دهد.

به گزارش کودک پرس، سازمان بین الملل حمایت از کودکان اعلام کرد بدلیل بحران ایجاد شده در بحرین و شیوع بیماری و کمبود مواد غذایی و بهداشتی در هر ده دقیقه یک کودک جان خود را از دست می دهد که این بدترین حالت ممکن است.
مقر این سازمان در پایتخت یمن اعلام کرد کمبود مواد غذایی در بدترین حالت ممکن است.حدود 2میلیون و 200 هزار کودک یمنی دچار سوء تغذیه شده اند و به کمک فوری نیاز دارند.
در بین این کودکان حدود 400هزار تن از آن ها دچار سوء تغذیه شدید هستند و نسبت به سال 2014، این رقم 200 درصد افزایش پیدا کرده است و حدود 1میلیون و 700 هزار نفر دچار سوء تغذیه متوسط هستند.
دکتر«میرچل ریلانو» نماینده سازمان «یونیسف» در یمن اعلام کرد:«میانگین سوء تغذیه در یمن در بالاترین حد ممکن است و اوضاع روز به روز وخیم تر می شود و موضوع بهداشت کودکان در کشورهای فقیر خاورمیانه تا کنون همچنین اوضاع فاجعه باری را مشاهده نکرده بود.
طبق گزارش این سازمان، مردم یمن با مشکل جدی فقر و نبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند و حداقل یک سوم جمعیت این کشور با کمبود مواد بهداشتی روبرو هستند این حالی است که حدود نیمی از مراکز پزشکی کشور تعطیل هستند و کارمندان مراکز پزشکی ماه ها است که حقوقی دریافت نکرده اند.
این سازمان اعلام کرد، سوء تغذیه کودکان یمن در استان های «الحدیده، صعده، تعز، حجه و لحج» بیشتر است و در این استان های بزرگ سوء تغذیه از نوع شدید(حاد) بیشتر دیده می شود.
همچنین در بیانیه یونیسف آمده است که هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل بیماری‌هایی که می‌توان از آن پیش‌گیری کرد، جان خود را از دست می‌دهند که از جمله این بیماری‌ها؛ سوء تغذیه، اسهال و التهاب دستگاه تنفسی است.

 

 

منبع: صاحب نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار