موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14706
۰۸ دی ۱۳۹۵

شناسایی کودکان مبتلا به تنبلی چشم در پاکدشت

چشمان برخی کودکان با آنکه سالم به نظر می رسند اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیستند.

به گزارش کودک پرس مجید دین پرور گفت: چشمان برخی کودکان با آنکه سالم به نظر می رسند اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیستند.
وی افزود در سه سال اول زندگی ، هر عاملی که باعث اشکال دید ، در یک یا هر دو چشم کودک شود، رشد و تکامل دستگاه بینایی را متوقف می سازد و در نتیجه باعث کاهش میزان بینایی طفل می شود.
دین پرور اظهار کرد: در صورتی که اشکال دید کودک ، قبل از پنج سالگی درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان ، بینایی کامل بدست می آید.
وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود ، 23 هزار و 509 کودک 3 تا 6 ساله در شهرستان پاکدشت زندگی می کنند که در اجرای طرح سنجش بینایی سال جاری به دلیل بی توجهی والدین تنها 10 هزار نفر از آنان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی گفت : با وجود اطلاع رسانی های انجام شده در سطح شهر و همکاری دستگاه های مختلف ، کماکان شاهد حضور کمرنگ اولیاء به پایگاه های سنجش بینایی می باشیم.
دین پرور اظهار کرد: تمامی امکانات غربالگری بینایی کودکان در کل سال با استفاده از چارت E” و دستگاه پلاس اپتیک در پایگاه های دائمی بهزیستی مستقر است و والدین نباید با بی توجهی کودکان خود را از موهبت بینایی محروم سازند.
وی گفت : سال گذشته بینایی 13 هزار و 606 کودک در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ، 460 کودک با مشکلات بینایی مواجه بودند.
رئیس بهزیستی پاکدشت افزود : در بررسی وضعیت بیماری این کودکان ، 91 نفر مبتلا به بیماری تنبلی چشم تشخیص داده شدند که درمان تخصصی این کودکان از سوی متخصصین انجام شد.
پاکدشت با 450 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر جاده امام رضا(ع) واقع شده است.

 

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار