146714
۲۳ اسفند ۱۳۹۶
با گذشت يک ماه از تيراندازي مرگبار در مدرسه ای در فلوریدا،

اعتراض سراسري دانش آموزان به خشونت هاي مسلحانه در آمریکا

هزاران دانش آموز و دانشجو از ايالت مين گرفته تا هاوايي قصد دارند در اعتراض به خشونت هاي ناشي از سلاح در اين کشور دست به اعتصاب بزنند.

به گزارش کودک پرس ،  يک ماه بعد از تيراندازي مرگبار در دبيرستاني در فلوريداي آمريکا، هزاران دانش آموز و دانشجو در سراسر اين کشور از ايالت مين گرفته تا هاوايي قصد دارند در اعتراض به خشونت هاي ناشي از سلاح در اين کشور دست به اعتصاب بزنند. اعتراض سراسري دانش آموزان به خشونت هاي مسلحانه در آمریکا
به گفته سازمان دهندگان، قرار است در اين حرکت که بزرگترين اعتراض دانش آموزان و دانشجويان از زمان مرگ 17 نفر در تيراندازي در دبيرستان منطقه پارک لند به شمار مي رود دانش آموزان تقريبا سه هزار مدرسه و دانشگاه شرکت داشته باشند.
دانش آموزان ابتدايي و دبيرستان در کنار دانشجويان قرار است به شيوه هاي مختلف در اين حرکت نمادين شرکت داشته باشند. برخي از انها قرار است با برگزاري تجمعاتي در کنار خيابان ها ياد قربانيان را گرامي دارند و به خشونت اعتراض کنند. برخي ديگر نيز قرار است در تظاهرات کنند. در ماساچوست و اوهايو نيز دانش آموزان و دانشجويان قرار است با حرکت به سمت ساختمان کنگره ايالتي، تغيير قوانين حمل سلاح را خواستار شوند.
گروه سازمان دهنده اين حرکت فهرستي از درخواست ها را از قانون گذاران آمريکايي مطرح کرده است که ممنوعيت فروش سلاح هاي جنگي و تقويت کنترل هادر زمينه سابقه افراد در زمان فروش سلاح در ميان آنها قرار دارد.
قرار است در هفته ها و ماه هاي آينده حرکت هاي اعتراضي ديگري نيز برگزار شود که تظاهرات برنامه ريزي شده صدها هزار نفري در واشنگتن در تاريخ 24 ماه مارس و اعتصاب تاريخ 20 آوريل در اين ميان قرار دارد.
تظاهرات برنامه ريزي شده دانش آموزان واکنش هاي متفاوتي را در ميان مسئولان مدارس به همراه داشته است. برخي از اين مسئولان از اينکه دانش آموزان در قبال مسائل اجتماعي موضع گيري دارند ابراز خرسندي کرده اند ولي مسئولان برخي مدارس نيز دانش آموزاني را که کلاس را ترک مي کنند به اقدامات انضباطي از جمله تعليق تهديد کرده اند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار