144612
۱۵ اسفند ۱۳۹۶
به یاد شهیدان معصومی‌زاده؛

نوجوانانی که آبرو و افتخار محله شدند

ویژه برنامه «آبروی محله،افتخار کوچه ما » با یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان ازجمله شهیدان محمود، امین، علیر‎ضا و شهیده مریم معصومی‌زاده در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، ویژه برنامه «آبروی محله،افتخار کوچه ما » توسط بسیجیان پایگاه امام حسن‌عسگری(علیه‌السلام) ،حوزه مقاومت کربلا سپاه ناحیه خرم آباد واقع در کوچه شهیدان معصومی‌زاده برگزار شد.

در این مراسم یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان این محله ازجمله شهیدان محمود، امین ،علیر‎ضا و شهیده مریم معصومی زاده زنده شد.

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد و از جمله رزمندگان دوران هشت دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از شهیدان گفت: شهدا اسوه ها و الگوهای نابی برای جوانان ما هستند؛ چراکه شهیدان در تمام زمینه ها سرآمد بودند.

 

وی با اشاره به روحیه جهادی و ایثارگری شهدا اظهار داشت: با تأسی از رفتار شهدا می توان به سعادت دنیوی و اخروی رسید.

سرهنگ بازگیر گفت: شهیدان هر کوچه نه فقط آبروی یک محل که مایه افتخار یک کشور هستند.

وی با بیان اینکه شهدا آرمان ،عقیده و مکتبشان اسلام است عنوان کرد:دشمنان انقلاب نه فقط در زمان جنگ 8 ساله ،بعد از آن هم در صدد ضربه زدن و از بین بردن انقلاب اسلامی بودند اما امروز با تربیت نسلی مقاوم ،جهادی و پیرو راه و مسلک شهیدان، شاهد جهانی شدن انقلاب و زبونی استکبار هستیم.

 

سرهنگ بازگیر با اشاره به بخشی از بیانات رهبری در خصوص زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا گفت:بزرگداشت شهید، اصالت بخشیدن به آن هدف ها،تشویق به آن عمل و تقدیس آن ایثار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد طرح آبروی محله را یکی‌از طرح‌های تاثیرگذار فرهنگی در سطح شهر عنوان کرد و گفت:در این طرح ضمن گرامی داشت یاد و خاطره تعدادی از شهدا که در یک کوچه یا منطقه حضور دارند خانواده های آن ها تکریم می‌شوند.

سرهنگ بازگیر ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده شهیدان را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

 

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 مراسم آبروی محله در شهرستان خرم‌آباد برگزار شده است.

در پایان این مراسم فرهنگی از خانواده‌ شهیدان معصومی زاده تجلیل شد.

 

 

 

منبع: سفیر افلاک

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار