موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185582
۲۲ آبان ۱۳۹۷

کارگاه داستان افسانه شعبان نژاد به مناسبت هفته کتاب

ویژه برنامه «نقش قلم» به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه فجر برگزار می‌شود و طی آن علاقه‌مندان با شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، این برنامه با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر علاقمندان با نویسندگان و دنیای شعر و داستان برگزار می شود و کتابخانه فجر در این نشست صمیمی میزبان افسانه شعبان نژاد است.

در معرفی بیشتر این برنامه عنوان شده است: «نقش قلم» توسط کانون ادبی و باشگاه کتابخوانی کتابخانه فجر در سالن مطالعه کتابخانه با حضور اعضای کانون و علاقمندان به کتاب برگزار می شود و در بخش نخست برنامه ضمن تلاوت آیاتی از قرآن مجید، نکات تفسیری توسط دو تن از اعضای کانون ارایه میشود.

در بخش دیگر برنامه افسانه شعبان نژاد در خصوص داستان نویسی، داستانک نویسی، اصول نقد و بررسی کتاب، بررسی ابعاد نوشتاری و سبک داستان صحبت می‌کند.

ویژه برنامه «نقش قلم» روز پنج شنبه، 24 آبان ماه، ساعت 10 در کتابخانه فجر( واقع در بلوار یافت‌آباد، ابراهیم‌آباد، خیابان اسدآبادی، ‌بوستان مینا) برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 66817456 تماس بگیرند.

در این نشست هم چنین شعبان نژاد درباره خود و آثاری که برای  کودکان و نوجوانان خلق کرده است، سخن می گوید و به پرسش های مخاطبان در حوزه ادبیات پاسخ می دهد.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، یکم اردبیهشت ماه ۱۳۴۲ در شهداد کرمان متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی است.

 

او فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد. مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان و کودکان در رادیو مشغول به کار بود. سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز، عضویت در شورای شعر کیهان بچه ها، عضویت در شورای شعر و موسیقی و شورای نمایشنامه نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داوری جشنواره های متعدد ادبی و کاندیداتوری جوایز شاخص بین المللی از جمله موارد در فعالیت‌های حرفه‌ای به شمار می‌رود. از او تاکنون بیش از۴۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر، داستان، ترجمه و بازنویسی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده‌ است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار