موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143934
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

کتاب‌های تازه مجید شفیعی برای بچه‌ها

مجید شفیعی با اشاره به وضعیت‌ کتاب‌هایش، از نگارش آثار تازه‌ای برای بچه‌ها خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: اخیرا یکی از داستان‌های من برگزیده جایزه «خط‌خطی» شده‌ است. کتاب‌ «کابوس ماهان» نیز برگزیده «کتاب سال قزوین» شده است، البته این‌ کتاب قبلا هم جوایز دیگری گرفته بود؛ برنده چهار لاک‌پشت پرنده و کاندیدای کتاب فصل کشور بود. همچنین از نظر «شورای کتاب کودک» و آموزش و پرورش برای گروه سنی نوجوان مناسب تشخیص داده شده است.

او افزود: الان در حال نگارش مجموعه داستان «قصه‌های شب» برای نشر سایه‌گستر هستم. ۸۰ درصد این‌ قصه‌ها دارای سوژه‌های بکر و خلاقانه است و ۲۰ درصد آن‌ها بازآفرینی و بازنویسی متون کهن و افسانه‌های فولکلور ایران مانند حسن کچل، ماه‌پیشونی و چهل‌گیس است، البته با شیوه‌های جدید و نگرشی نو هم در شیوه داستان‌سرایی و هم مضمون به آن‌ها پراخته‌ام.

 

شفیعی همچنین بیان کرد: منظومه «فرهاد و شیرین» وحشی بافقی را برای گروه سنی نوجوان به نثر برگردان کرده‌ام و در حال بازنویسی آن هستم. این کتاب در نشر پیدایش منتشر خواهد شد. «سه‌گانه پهلوان گودرز» با عنوان‌های «پهلوان گودرز و دیو فراموشی»، «پهلوان گودرز و قالی‌ پرنده» و «پهلوان گودرز و کابوس مرگبار» در نشر منادی تربیت نیز آخرین کارهای من هستند.

 

 

منبع:‌ ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار