143904
۱۲ اسفند ۱۳۹۶

جشنواره کاروفناوری نوجوان خوارزمی درشهرستان دماوند افتتاح شد

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند از افتتاح چهارمین جشنواره سالانه بازارچه کار و فناوری نوجوان خوارزمی با شرکت ۳ هزار و ۵۶۰ دانش آموز اول متوسطه مدارس دخترانه و پسرانه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مهرداد پورفتحی روز شنبه در حاشیه افتتاح چهارمین بازارچه سالانه کار و فناوری و جشنواره نوجوان خوارزمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازارچه سالانه کار و فناوری (حرفه و فن) مربوط به یکی از دروس دوره اول متوسطه است و که با توجه به اهمیت این درس در بخش عملی، دانش آموزان محصولات خود را در قالب نمایشگاه و بازارچه در معرض دید قرار می دهند.

وی با بیان اینکه این بازارچه به مدت 2 روز برقراراست و کارهای عملی متنوع در شاخه های معرق، صنایع دستی، قلم زنی مس، پوشاک، خوراک، گیاهان در معرض دید علاقمندان قرارمی گیرد، گفت: امیدواریم مسئولان با حضور دراین بازارچه از دستاوردهای دانش آموزان دماوند آشنا شوند.

پورفتحی هدف از برگزاری این بازارچه را معرفی محصولات دانش آموزان و کسب درآمد برای آنان عنوان کرد و گفت: با برگزاری این بازارچه ها بتوانیم مهارت ها و استعدادهای نهفته دانش آموزان را شکوفا کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص مدارس شرکت کننده در این بازارچه تصریح کرد: در شهرستان 28 مدرسه دوره متوسطه اول وجود دارد که در این بازارچه 25 مدرسه دراین جشنواره شرکت کردند که شامل مدارس دولتی و غیر دولتی پسرانه و دخترانه است.

وی عنوان کرد: برگزاری این بازارچه در چهار مرحله بود که مرحله مدرسه ای در بهمن ماه برگزار شد و مرحله منطقه ای آن نیز هم اکنون در حال برگزاری است و مرحله استانی و کشوری در اردیبهشت و مرداد ماه هر سال آینده برگزار می شود.
پورفتحی بیان کرد : رویکرد ما در آموزش و پرورش شهرستان دماوند مهارت آموزی، پژوهش و پروژه محوری است که با توجه به تغییر در نوع آموزش، استقبال خوبی از دانش آموزان و مدیران مدارس نسبت به این رویکرد صورت گرفته است.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار