موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143565
۱۰ اسفند ۱۳۹۶
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در گرگان خبرداد؛

حضور دانش‌آموزان نخبه در قالب خادم‌الشهدا فراهم شد/ اعزام نوجوان به راهیان نور کادرسازی برای نظام است

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: حضور خادمین نخبه دانش‌آموز را از نقاط قوت راهیان نور است. بسیاری از شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس از نخبگان درسی و با معدل بالا بودند بنابراین زمینه حضور این افراد در راهیان نور فراهم شده است.

به گزارش کودک پرس ، سردار “یعقوب سلیمانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: توجه ویژه‌ به اعزام نوجوانان جهت کادرسازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه سازحضور بیش از 312 هزار دانش آموز در راهیان نور از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون شده است .

وی افزود: راهیان نور یک ابتکار آگاهانه و حرکت نوین در جهت حفظ ارزش های دفاع مقدس است بنا براین راهیان نور را در هفت استان خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی،کرمانشاه، ایلام، بوشهر و هرمزگان به صورت زمینی و دریایی توسعه دادیم .

دبیر قرارگاه راهیان نور با اشاره به اثرگذاری راهیان نور در جامعه و توطئه دشمنان برای کمرنگ کردن آن تصریح کرد: با وجود سوانح فراوان در جاده ها اگر کوچکترین اتفاق در راهیان نور بخصوص دانش آموزی رخ دهد بلافاصله علیه آن جوسازی می کنند در حالی که تاکید قرارگاه بر سلامت سفر می باشد.

 

انتقال گنج دفاع مقدس به نسل های جدید با شیوه های نو و جلوگیری از انحراف

سلیمانی بیان کرد: بر طبق بیانات مقام معظم رهبری دردیدار با دست اندرکاران راهیان نور ، در خصوص انتقال گنج دفاع مقدس به نسل های جدید با شیوه های نو و جلوگیری از انحراف در اهداف اردوهای راهیان نور ،همه تلاش مجموعه قرارگاه راهیان نور براین شیوه مدیریتی استوار شده است تا زمینه تحقق زیارت با معرفت و اثرگذار برای مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه باید راهیان نور را با نگاه ویژه تر نگاه کرد، افزود: شاید ناهنجاریها و آسیب در جامعه زیاد باشد اما دلنوشته هایی که بسیاری از نوجوانان و جوانان در ایام حضور خود ثبت می کنند نشاندهنده اثر گذاری این اردوها ست که منتج به برگزاری 14 دوره جشنواره ” رهاورد سرزمین های نور” شده است .

 

حضور نخبگان در راهیان نوراز برنامه های این قرارگاه

این مقام مسئول حضور نخبگان در راهیان نوررا از برنامه های این قرار گاه برشمرد و افزود: نگاه هیئت اندیشه ورز در راهیان نور توجه به محتوا، تلاش برای تداو راهیان نور، جلوگیری از تحریف و استفاده از کلام هنر در قالب اجرای رزمایش های فرهنگی بصیریتی ب تناسب جامعه هدف می باشد .

وی اذعان کرد: احساس در راهیان نور باید تبدیل به بصیرت شود چرا که مردمی ترین مانور فرهنگی در کشور است .

سلیمانی با اشاره به استقبال گسترده اقشار مختلف افزود: در تابستان زمانی که مدارس تعطیل هستند تعداد 6 هزار نفر از دانش آموزان اهل تسنن کردستان تحت عنوان فصل رویش فعالیت های فرهنگی انجام دادند.

 

تلاش برای جهانی کردن راهیان نور

وی بسیج با بیان اینکه تمام تلاش خودرا برای جهانی کردن راهیان نور انجام میدهیم ، ابراز کرد: سال گذشته در مناطق عملیاتی جنوب از 37 کشور زائر غیر ایرانی داشتیم .

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور افزود: در آموزش و تربیت بیش از 200 هزار نفر راهیان نور را راهبری و مدیریت می کند.

سلیمانی با نام نویسی 8 هزار خادم الشهدا در هر سال اشاره کرد و افزود: هم اکنون 50 هزار نفر در قالب خادم الشهدا با این قرار گاه همکاری می کنند.

 

نام نویسی 8 هزار خادم الشهدا در هر سال

وی حضور خادمین نخبه دانش آموز را از نقاط قوت راهاین نور برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از شهدای دانش آموز دفاع مقدس از نخبگان درسی و با معدل بالا بودند بنابراین زمینه حضور این افراد در راهیان نور فراهم شده است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در خاتمه بیان کرد: 25 هزار راوی در راهیان نور فعالیت دارند که بیش از چند هزار نفر بعنوان مبلغ و مبلغه فعالیت می کنند.این عوامل مانند حلقه های یک زنجیر به هم مرتبطند.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار