موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
143392
۱۰ اسفند ۱۳۹۶

دوره تربیت مربی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار می‌شود

تربیت مربی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی نظری آن در قالب دوره‌های ضمن خدمت از ۱۲ لغایت ۱۴ اسفندماه در مجتمع یاوران مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) قم توسط ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش کودک پرس، علیرضا رحیمی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره تربیت مربی سند تحول بنیادین و مبانی نظری آن در قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دوره آموزشی در قالب دوره‌های ضمن خدمت به مدت 24 ساعت از 12 لغایت 14 اسفند در مجتمع یاوران مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) قم برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: شرکت‌کنندگان این دوره طلاب و فضلای حوزه علمیه شاغل در آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان هستند که بر حسب تعداد دانش‌آموز و مدارس از هر استان حداکثر 3 نفر انتخاب خواهند شد.

رحیمی با اشاره به شرایط پذیرش مدعوین حاضر در این دوره، ادامه داد: دارای بودن حداقل تحصیلات سطح 3 حوزه، شاغل رسمی بودن در آموزش و پرورش و یا دانشگاه فرهنگیان، برخورداری از سوابق علمی و پژوهشی در عرصه تعلیم و تربیت، تدریس در دوره‌های ضمن خدمت و دارا بودن حداکثر 27 سال سن از جمله شرایط پذیرش شرکت‌کنندگان در این دوره است.

وی به تببین موضوعات این دوره آموزشی پرداخت و گفت: «فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی»، «فلسفه تربیت رسمی و عمومی اسلامی» و «ره‌نامه تحول بنیادین، چرخش‌های سند تحول» از جمله این موضوعات است.

 

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیان داشت: اساتید این دوره بعضاً تدوین‌کنندگان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده‌اند که برای اولین بار در کشور به عنوان جزئی از برنامه‌های سالیانه ستاد همکاری‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره چند استاد از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین صادق زاده، محمد حسنی و مهدی نویدادهم عهده‌دار تدریس هستند.

رحیمی خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک سند مادر است و افرادی که در این دوره آموزش‌های لازم را پشت سر می‌گذارند به عنوان مربی آموزش سند تحول به منظور معرفی، تببین و پاسخ‌گویی به سؤالات فرهنگیان، کارشناسان و مربیان آموزش و پرورش در استان‌های متبوع خود معرفی خواهند شد.

 

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: هم‌افزایی، همکاری، تعامل، افزایش و تعمیق همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های برگزاری این دوره‌هاست.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار